אוכלים טוב בסגר, מה? עליה של 10% בפסולת הביתית

על פי נתוני המשרד לאיכות הסביבה, חלה השבוע עליה של 10% כפסולת הביתית המשונעת למטמנות, בהשוואה לשבוע שלפניו
רונן לוי |
צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מסתגרים בבתים בשל תקנות החירום? כבר מתכוננים לפסח? נתוני המשרד להגנת הסביבה מצביעים על עלייה של כ-10% השבוע בכמות הפסולת הביתית שנקלטה במטמנות בהשוואה לשבוע שלפניו

בשל התפשטות נגיף קורונה והתקנות לשעת חירום, האוכלוסייה נדרשת להסתגר בבתים כדי למנוע הדבקה משמעותית. כמו כן, באופן מסורתי בתקופה זו הציבור מתחיל להתכונן לחג הפסח.

מנתוני המשרד להגנת הסביבה, המתבססים על דיווחי 80% ממטמנות הפסולת בישראל, עולה כי בשבוע האחרון (מ-15 ועד 23 במרץ 2020) התרחשה עלייה של כ-7,000 טון בפסולת המוטמנת בישראל, ל-80.8 אלף טון. מדובר בעלייה של כ-10% בפסולת הנקלטת במטמנות ביחס לשבוע הקודם (8 עד 14 במארס 2020) ושל 13.5% מתחילת חודש מארס (השבוע שבין 1 ל-7 במארס 2020). עיקר העלייה נרשמה במטמנת אפעה, הממוקמת במועצה האזורית תמר.

מדי שנה, לקראת חג הפסח, נרשמת עלייה בהיקפי ייצור פסולת ביתית. בשלב זה קשה להעריך איזה חלק מהעלייה בפסולת הביתית קשור להכנות לקראת חג הפסח, שהוקדמו השנה בשל הסתגרות האוכלוסייה בבתים, ואיזה חלק קשור למצב החירום בעקבות התפשטות נגיף קורונה.

הגידול בכמות הפסולת

המשך הפעלת מערך האיסוף, הפינוי והטיפול בפסולת העירונית, לרבות הפסולת המופרדת למיחזור, חיוני ביותר למשק גם בימים אלה, ויופעל גם בעת זו כפי שהוא פועל בשגרה, ככל הניתן. המשרד מחדד כי גם בעת הזו, ובייחוד בה, רצוי לצמצם את היקפי הפסולת הנוצרת, בין אם באמצעות הפחתה במקור (צמצום השימוש בכלים חד-פעמיים בבתי המגורים הפרטיים, לדוגמה) ובין אם באמצעות המשך הפרדת הפסולת לפחי המיחזור.

צמצום היקפי הפסולת הנוצרת הוא חלק מתוכנית לאומית רחבה לטיפול בפסולת שאותה מוביל המשרד להגנת הסביבה, שבמסגרתה נקבעו יעדים שאפתניים להפחתת היקף הפסולת המוטמנת ולהעלאת היקפי המחזור וההשבה. זאת, באמצעות פריסת כלי אצירה למיחזור ברשויות המקומיות ותמיכה משמעותית במתקני מיון, מיחזור, טיפול והשבה.
_____________________________________

עסקאות נדלן והסכמי מכר בימי הקורונה
משבר הקורונה טרף את הקלפים גם בעולם הנדל"ן. הבנקים והרשויות עובדים במתכונת חירום, ונוצר קושי לעמוד בהתחייבויות לביצוע תשלומים בזמן, לקחת משכנתא, לתקן רישומים בטאבו, לקבל היתר בניה וכו'. רוכשי נכסים לא יכולים לעמוד בהתחייבות לשלם כספי תמורה חוזית מתוך חסכונות והשקעות שנפגעו או ירדו לטימיון, כתוצאה מהמשבר בשוק ההון. כיצד לפעול? מה אומר החוזה? מה אומר החוק? מה משמעותו של המצב ככוח עליון?

קבוצת הווטסאפ "הסכמי מכר בתקופת הקורונה" היא הבמה לשאול את השאלה ולקבל את העצה הנכונה בנושאים אלו.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות