עסקאות נדל"ן והסכמי מכר בתקופת הקורונה

לעתים קרובות, עסקת נדל"ן היא העסקה הגדולה ביותר שאדם עושה בחייו. מה עושים עם עסקאות כאלה בימי הקורונה? פתחנו קבוצת ווטסאפ מיוחדת לדיונים ועצות בסוגיות החשובות הללו. כל הפרטים
אייל חן |
האם הוועדה לתכנון ובנייה בת"א גבתה היטל השבחה ביתר?
בנייה בתל אביב. צילום גילי יערי, פלאש 90

משבר הקורונה פרץ למציאות הישראלית בבת אחת. עולם העסקים השתנה ללא כל התראה מוקדמת. בימים כתיקונם, שוק הנדל"ן נחשב לסולידי ומתנהל לפי כללי משחק מסודרים וידועים מראש. כל מי שחותם על הסכם יודע מה עליו לעשות ומתי: איך ומתי ישלם את התמורה, איך ומתי יקבל את החזקה בנכס לידיו ואת הבעלות על שמו.

משבר הקורונה טרף את הקלפים גם בעולם הנדל"ן. הבנקים והרשויות עובדים במתכונת חירום, ונוצר קושי לעמוד בהתחייבויות לביצוע תשלומים בזמן, לקחת משכנתא, לתקן רישומים בטאבו, לקבל היתר בניה וכו'. רוכשי נכסים לא יכולים לעמוד בהתחייבות לשלם כספי תמורה חוזית מתוך חסכונות והשקעות שנפגעו או ירדו לטימיון, כתוצאה מהמשבר בשוק ההון. כיצד לפעול? מה אומר החוזה? מה אומר החוק? מה משמעותו של המצב ככוח עליון?

הגעתם למקום בו אפשר לשאול את השאלות ולקבל את התשובות בנושאים אלה.

בצד האנדרלמוסיה, יצר משבר הקורונה גם הזדמנויות עסקיות לא מבוטלות – לא מעט מקרים של רוכשי נכסים שהחליטו לסגת מחתימה ברגע האחרון כתוצאה של משבר הקורונה, מייצרים הזדמנויות עסקיות לנכסים ב"מחירי משבר". ועדיין, צריך לדעת איך לקחת התחייבות ולהיכנס לחוזה נדל"ן בימים של חוסר וודאות. איך מבצעים רכישה בטוחה בתקופה שכזו? איך מבטיחים שלא ניקלע להפרת הסכם אם חותמים בעיצומם של ימים אלה?

קבוצת הווטסאפ "הסכמי מכר בתקופת הקורונה" היא הבמה לשאול את השאלה ולקבל את העצה הנכונה גם בנושאים אלו. לחצו כאן והצטרפו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות