תקף את פקחית החניה: "בא לי לשרוף אותך"

"לשפוך עלייך נפט". אילוסטרציה shutterstock
"לשפוך עלייך נפט". אילוסטרציה shutterstock

בית המשפט המחוזי בחיפה דן בערעורו של אלון מזרחי, שהואשם בתקיפת עובד ציבור. מזרחי יוצג באמצעות הסנגוריה הציבורית על ידי עו"ד רונן סמולסקי. בית משפט השלום הרשיע אותו, וגזר עליו עונש מאסר בן 4 חודשים, שירוצה בדרך של עבודות שירות, וכן 3 חודשי מאסר על תנאי, ופיצוי למתלוננת בסך 2,000 שקלים.
מזרחי הואשם כאמור בתקיפת עובד ציבור, כאשר במהלך 2015 צילמה פקחית מעיריית חדרה את רכבו שחנה שלא כדין. מזרחי ראה כי הפקחית רושמת לו דו"ח, פנה אליה ואמר: "אתכם, כל הפקחים צריכים לשרוף. את יודעת מה בא לי לעשות לך, ככה לשפוך עלייך נפט ולהדליק אותך".
בתגובה הוציאה הפקחית את הפלאפון שלה וניסתה לצלם את מזרחי, אלא שאז הוא תקף אותה באופן כזה ששמט את הפלאפון מידה, היכה אותה באגרופים לעבר פלג גופה העליון והפיל אותה ארצה. כתוצאה מהתקיפה נשבר הפלאפון, נגרמו לה כאבים בכל חלקי הגוף והיא נזקקה לטיפול רפואי.

"גרסה מפוקפקת"

בהכרעת בית משפט השלום נאמר כי "גרסת הנאשם מפוקפקת", וכי עדותה של הפקחית הייתה "עקבית, אמינה וקוהרנטית", וכן תאמה את השתלשלות המעשים כפי שנצפו בסרטונים.
מזרחי ניסה לטעון בשלום כי הוא זה שהותקף על ידי הפקחית, אך בית המשפט קבע שתרחיש עובדתי זה אינו נתמך בראיות כלשהן. יתרה מכך, צוין שבסרטונים המערער נצפה כשהוא מנופף בידיו כלפי הפקחית.
בערעור טען מזרחי, באמצעות עו"ד רונן סמולסקי, כי ביהמ"ש שגה כאשר לא ייחס משקל מספיק לסתירות שעלו במהלך חקירת עדי התביעה. לדבריו נוסכח הסתירות הרבות העולות מעדותה של הפקחית אין לת בה אמון. עוד הוסיף כי חוקר המשטרה שצפה בסרטון, החליט לחקור את הפקחית תחת אזהרה. לשיטתו הדבר מעיד כי הפקחית תקפה ולא להיפך.
הסנגור גם הצביע על סתירה בהודעות הפקחית בכל הנוגע לאופן בו התייחסה לנהגים אחרים שחנו בסמוך לרכבו של מזרחי. צוין שהפקחית לא פנתה לבצע אכיפה כלפי כלי הרכב האלו.
שופטי המחוזי יגאל גריל, אריק לוי ושושנה שטמר, דחו את הערעור פה אחד, תוך שהם מציינים כי לצורך הכרעה בערעור צפו בסרטון "פעם אחר פעם, גם באמצעות הילוך איטי".
לדבריהם מצפייה בסרטון ניתן להבחין עד לנקודה שבה מתקרב מזרחי לפקחית, ובאמצעות יד שמאל מסיט ומפיל את הנייד מידה של הפקחית. השופטים הוסיפיו כי תיאורו העובדתי של הסניגור אינו עולה בקנה אחד עם התרשמותם מהצפייה בסרטון.
עוד הוסיפו כי ניתן להבחין בידו הימנית של מזרחי מתרוממת ומופנית לכיוון פלג גופה העליון של הפקחית. השופטים ציינו כי, "הסתירות שעליהן הצביע הסנגור המלומד בערעורו זניחות, חלקן אף מדומות. הסתירות הקיימות ניתנות ליישוב. אין לשכוח שעסקינן באירוע מהיר,  עמוס תגובות שונות וטראומתי".

"את יודעת מה בא לי לעשות לך?"

השופטים השוו שוב בין עדותו של מזרחי לבין עדותה של הפקחית. עדותה של הפקחית הייתה בזו הלשון:
"מדובר ביום ו', אכיפה שגרתית, כאשר בהימצאותי ברח' רוטשילד רכב שמחנה בצד שמאל, כי זה חד סטרי, מחכה בסמוך לחנות דגים באדום לבן, הפריע לתנועה, ברכב לא היה נהג. היו שם עוד שני רכבים שהיו בהם נהגים וביקשתי מהם לזוז ולהמשיך בנסיעה. היה לי עם מי לתקשר כיוון שביום שישי למרות כל הלחץ של האזרחים אני משתדלת לא לתת דוחות. מצאתי לנכון להיכנס לחנויות הסמוכות לחניית הרכב ולשאול למי שייך הרכב. נכנסתי לחנות דגים ושאלתי של מי הרכב שלא ממונע ועומד בצד הכביש ואז התפרץ מישהו אלי. ראיתי שאף אחד לא נענה ובאתי לצאת אחורנית ליתר החנויות ואז התפרץ מישהו לעברי בזעם. ניבל את הפה במלל מאוד פוגעני ופולשני בנושא האינטימי בצורה של המחשה, הוא אמר לי "את יודעת מה בא לי לעשות לך?" ואז שאלתי אם הרכב שלו, והוא אמר לי בפורום של אנשים "בא לי לשרוף אותך, בא לי לשרוף אתכם", הוא עשה תנועה של הדלקת גפרור ואמר לי "בא לי להתעסק לך באיבר המוצנע ולעשות לך…", והוא הרתיע אותי. אני בגיל 5 נאנסתי והמילים האלה קשות מנשוא, לשמוע את המלל הזה איך בקלות דעת נאמרים דברים על האיברים האינטימיים".
גם שופטי המחוזי הסכימו כי גרסתה של הפקחית אמינה יותר מגרסתו להלן של מזרחי:
"לא איימתי ולא תקפתי. באה הפקחית בשם צילה בדיוק אני יוצא מהחנות הדגים אני רואה את צילה מצלמת את הרכב על מנת לתת לי דוח חניה, אני אומר לה "מה אתם לא מדביישים (מתביישים) גם ביום שישי אין חניות והכל צפוף ולרשום דוחות, צילה אמרה לי "תסתום את הפה אני עושה עבודה שלי" אני אמרתי לה "תרשמי גם לשני מכוניות שלפני שעומדים באדום לבן  איפה שאסור לחנות גם להם תרשמי דוח" ואז היא אמרה לי מי שואל אותך אני רוצה רק לרשום לך דוח ולהם לא, אני אמרתי לה אז תרשמי ולכי לעניינים שלך, ואז אני מתחיל לעלות לכיוון חנות הפיצוחים וצילה הולכת אחרי, אני אומר לה מה את רוצה תרשמי את העניינים שלך ולכי, אני מסתובב ורוצה לרדת למטה והיא ממשיכה ללכת אחרי ומלחיצה אותי, אני לקחתי את הגרעינים שקניתי בחנות לגרעינים אני מסתובב לרדת לאוטו ואז אני רואה אותה מגיעה בהליכה מהירה מולי עם הטלפון היד שלה שלוף קדימה לכיוון הפנים שלי לא יודע עם זה בכוונה לצלם אותי או לתקוף אותי, אני שמתי יד קדימה להגן על הפנים שלי היא נתקלה ביד שלי וכנראה המכשיר פלאפון שלה נפל על הרצפה, היא נכנסה להיסטריה והתחילה להתפרע נתנה לי סטירה עם היד הימנית שלה לראש מעל האוזן שלי מצד שמאל, היא ממש התנפלה על בהיסטריה ונתנה לי מכות עם הידיים שם, אני נכנסתי ללחץ מהסיטואציה".
גם לעניין העונש קבעו השופטים שאין להתערב בהכרעת בית משפט השלום, ומזרחי יחל לרצות את עונשו בחודש הבא.
 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות