מבריחי נשק שוחררו ממעצר בגלל משבר הקורונה

מובילי אמל"ח נתפסו על חם יחד עם הסוחר שהזמין. הפרקליטות ביקשה לשחרר אותם לביתם "באופן חריג על רקע התפרצות נגיף הקורונה"
ציון חן |
הרימונים שהוברחו. צילום: דוברות המשטרה

מבצע מודיעיני, שכלל האזנות סתר לטלפון של אחד משלושה מעורבים מלוד בעסקת רימוני יד, שעברו הסבה לרימוני רסס, הסתיים בכך שהחשודים נעצרו ושוחררו. המשטרה הסבירה "למרות האמור, ולמרות קיום עילות מעצר. באופן חריג, בשל מצב החירום על רקע התפרצות נגיף הקורונה, מסכימה הפרקליטות לשחרר את העצורים, ככל שתוצג חלופה הולמת שתצמצם את המסוכנות הנשקפת מהם", והשלושה אכן שוחררו למעצרי בית אצל בני משפחתם.

בתחילת חודש מרץ התקשר צעיר בן 20 מלוד לשניים מחבריו מהעיר, בגילאי 19,20, והציע להם לבוא לישוב הבדואי שגב-שלום הסמוך לבאר שבע ולפגוש אותו. ההצעה כללה העברת שק עם "נפצים" כלשונם ללוד, בתמורה לאלף שקלים לכל אחד מהם. בנוסף, כללה העיסקה גם "תפוח אחד", כשהכוונה היא, על פי החשד, כי המסיעים יקבלו בתמורה גם את אחד מהרימונים.

זאת ועוד, מוסר שק הרימונים למובילים היה בכלל אמור לשהות במעצר בית מלא, בשל תיק פלילי המתנהל נגדו בו הוא מואשם בגניבת ג'יפים ממושבים באזור שדרות ונתיבות.

בהגיעם לאזור שגב-שלום קיבלו השניים את השק, מקדמה של 200 שקלים ונאמר להם שאת היתרה יקבלו עם הגעת שק הרימונים ללקוחות במרכז הארץ. בלשים של יחידת מג"ן נגב עקבו אחר הרכב, ועצרו אותו בסמוך לצומת יד-מרדכי, כששק הרימונים מונח לרגלי אחד מהחשודים.

מוסר השק סיפר בחקירתו כי מצא את השק וכי לא בדק את תכולתו. "לתומו" הוא חשב כי בשק יש מריחואנה, ובשלב אחר סיפר כי מישהו מסר לו את השק אבל שוב, לא ידע על תכולתו. הנוסע שלרגליו היה מונח השק טען כי נסע עם חברו הנהג במחשבה כי הם "רק מעבירים סמים", כדבריו. אך במהלך הנסיעה אמר לו חברו הנהג כי מדובר ב"נפצים". הוא הכחיש כי נפגש עם מוסר השק, זאת בניגוד למה שסיפרו עליו שני חבריו בחקירות שלהם.

הנהג טען בחקירתו כי נסע לדרום לבקשת חברו הנוסע, מבלי לדעת את מטרת הנסיעה. כאשר הושמעו לו השיחות, שלהם המשטרה צותתה והקליטה, התפתל ואמר "הגעתי אליו מלוד רק כדי לברר מה הוא רוצה".

השלושה שוחררו, כאמור, בתנאים של מעצר בית מלא, הפקדת 3,500 שקלים במזומן וחתימת כל אחד מהערבים להם על התחיבות בסך של 10 אלף שקלים. מוסר השק שוחרר למתחם משפחתו בפזורה הבדואית של שבט אל-עאסם בסמוך לדימונה. הנוסע ברכב שהחזיק בשק שוחרר לבית משפחתו בלוד, ואילו הנהג שוחרר לבית משפחתו ברהט.

________________________

עו”ד פלילי מירי פרידמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות