הסוף לתמונות עם צ'קים: כללי הפרסומת החדשים

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין הוציאה אמש עדכון בנוגע לכללי הפרסומת • הכללים החדשים נוגעים בעיקר לפרסומות הנפוצות לאחרונה ברשתות החברתיות
מערכת אוביטר |
"מחיקת חובות אינו מונח משפטי". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

לשכת עורכי הדין פרסמה אמש עדכון חשוב לעורכי הדין, בנוגע לכללי הפרסומת. את העדכון פרסמה ועדת האתיקה הארצית בלשכה.
העדכון יצא לאור ריבוי הפרסומות של עורכי דין, בעיקר ברשתות החברתיות, בו הם מתגאים בהישגים משפטיים שהשיגו ללקוחותיהם. כך למשל הובהר בהחלטה כי אין לפרסם תמונה של צ'קים ש"השיג" עורך הדין ללקוח. "בכל הכבוד "להישגים" של עורכי הדין, פרסומת צריכה למסור מידע ענייני, אמין ונכון, שמשקף נאמנה את המצב המשפטי וגם את ניסיונו של עוה"ד ולא מצג שאינו קשור באלו", נכתב בהחלטה.
עוד הוחלט כי פרסומת במסגרתה מתחייב עורך הדין על תוצאה – ניצחון בהליך, הקטנת חובות או מחיקתם, הנה פרסומת מטעה כלפי הציבור, שעשויה ליצור רושם לא נכון ושאינה מכבדת את מקצוע עריכת הדין, בהתאם לכללי הלשכה.

עורכי דין רבים משתמשים בפרסומות במונח "מחיקת חובות". על כך נכתב בהחלטה: "ודוק, "מחיקת חובות" הוא אינו מונח משפטי והשימוש במושג זה בפרסומות, כאילו זה הפתרון האופטימלי ודרך הפעולה בכל תיק, הוא שימוש מטעה, שאף עלול לעודד אנשים לאי תשלום חובות. על עורך הדין לפעול במסירות ונאמנות ללקוח בכל תיק בהתאם לנסיבותיו, ועל כן השימוש בביטוי "מחיקת חובות" או בביטוי "הקטנת חובות" (להבדיל מ"הפטר", "הסדר" וכו') הוא אסור".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות