כתב אישום נגד מפר הבידוד הסדרתי. סובל מפוסט טראומה

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום על הפרת בידוד שלישית ברציפות נגד תושב תל אביב שחזר מחו"ל. הסניגורית: הוא סובל מפוסט טראומה וזקוק לטיפול. נשלח למעצר בית בבית הוריו
אייל חן |
המעצר הלילי במוצ"ש בבוגרשוב

לבית משפט השלום הוגש הבוקר כתב אישום ראשון, בשל הפרת בידוד. כתב האישום הוגש נגד תושב תל אביב, בן 47, שחזר מחו"ל והפר 3 פעמים את הבידוד – הפעם הראשונה ביום שישי לפני הצהרים, בסמוך לרכבת ההגנה. הפעם שניה היתה במוצאי שבת ברחוב בוגרשוב בתל אביב (שתי הפעמים הללו תועדו בווידאו ופורסמו אצלנו כאן) והפעם השלישית היתה ביום ראשון בחוף בוגרשוב, כמה שעות לאחר שנשלח למעצר בית.

הכל החל ביום שישי לפני הצהרים בסמוך לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. הנאשם הגיע למקום והתעמת עם המאבטחים, אלה הזעיקו את המשטרה שלקחה פרטים, ואז הוברר כי מדובר באדם בעל רקע נפשי שאמור להיות בבידוד. כאשר השוטרים עימתו אותו עם המידע הוא החל להכות אותם. למקום הגיעו עוד שוטרים שהתמגנו, ולאחר שהצליחו להרגיע אותו העבירו אותו בניידת לבידוד בביתו. למרות זאת, במוצאי שבת הוא יצא מביתו לרחוב בוגרשוב בתל אביב, ונעצר שוב לאחר שדיווחו עליו למשטרה.

למחרת בבוקר, הוא הובא לדיון בבית המשפט, שם הורתה השופטת לשחרר אותו למעצר בית, אולם כעבור מספר שעות, לפנות ערב, הוא נראה בחוף בוגרשוב בתל אביב. כאשר הבחין בשוטר נמלט מהמקום, ולאחר מרדף רגלי הוא נעצר.

היום, לאחר הגשת כתב האישום, הנאשם נותר בבית מעצר מגן, והדיון החל בהיעדרו. נציג התביעות במשטרה טען כי מסוכנותו של הנאשם נלמדת ממעשיו החוזרים והעובדה כי הוא מתעלם לחלוטין מהוראות שניתנו בעניינו.

בסיכומו של דבר, השופטת נעה תבור שיחררה אותו למעצר בית מלא לשמונה ימים, בפיקוח רצוף בבית הוריו והוא גם ילווה על ידם למעצר הבית, זאת תוך שמירה על בידוד מאוכלוסייה נוספת במכונית פרטית ולא בתחבורה הציבורית או מונית.

עו"ד יעל מסיקה, שמייצגת את הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית אמרה בתגובה: "מדובר באדם ללא עבר פלילי שמתמודד עם פוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי במג"ב. ברור לכל שההפרה של צו הבידוד נובעת ממצבו הנפשי, והוא זקוק לעזרה. בית המשפט הורה על שחרורו לבידוד, ואנו מקווים שהרשויות יסייעו לו להתמודד עם מצבו שמחמיר בעקבות התקופה הקשה".

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות