זכויות מבוטחי ביטוח לאומי בגיל השלישי בימי הקורונה

המוסד לביטוח לאומי הודיע: מקבלי שירותי סיעוד הנמצאים בבידוד, ואין מטפל שיכול לטפל בהם מחשש להדבקה, יכולים לקבל את קצבת הסיעוד בכסף
עו"ד חיה אביסרור שמעוני |
להגן על הקשישים. אילוסטרציה

המוסד לביטוח לאומי הודיע: מקבלי שירותי סיעוד הנמצאים בבידוד, ואין מטפל שיכול לטפל בהם מחשש להדבקה, יכולים לקבל את קצבת הסיעוד בכסף.

אחת האוכלוסיות בסיכון מיוחד במקרה של הידבקות בנגיף הקורונה היא אוכלוסיית הגיל השלישי. חלק מאוכלוסייה זו מצוי בבידוד, או שהוא שוהה בבית שבו נמצא אדם אחר בבידוד. זו אוכלוסייה חלשה שמתקשה בתפקוד היום יומי, ונזקקת לסיוע של מטפלים מחברות סיעוד, אף ללא כל קשר לנגיף הקורונה.

בהתאם להודעת המוסד לביטוח לאומי, מקבלי שירותי סיעוד שנמצאים בבידוד או שוהים בבית שבו נמצא אדם בבידוד, יכולים לקבל את קצבת הסיעוד בכסף, אם אין מטפל בחברות הסיעוד שיוכל לטפל בהם בזמן הבידוד. כדי לקבל את הקצבה: יש לפנות למוסד לביטוח לאומי און-ליין ולהסדיר את קבלת הקצבה בכסף.

המוסד לביטוח לאומי ימשיך לשלם קצבה למבוטחים החיים בחו"ל עד לחודש יוני, גם ללא אישורי חיים.

מבוטחים ששוהים בחו"ל וזכאים לקבלת גמלאות מהמוסד לביטוח לאומי בהיותם בחו"ל, נדרשים כתנאי להמשך קבלת הגמלאות, להמציא למוסד לביטוח לאומי אישור חיים בתחילת כל שנה. בשל התפשטות הקורונה בעולם, קיים קושי בהשגת אישורי חיים מהקונסוליות בעקבות הגבלות תנועה של אזרחים או בשל עבודה של הקונסוליות במתכונת חירום. לכן מי שחי בחו"ל, וצריך להגיש אישור חיים כדי להמשיך לקבל את הקצבה, יוכל להגישו למל"ל עד לחודש יוני 2020.

בתקופה זו, ימשיך המל"ל לשלם את הקצבה למי שצריך להגיש לנו אישורי חיים עד לחודש יוני (מי שלא יגיש אישור עד יוני קצבתו תופסק). ככל שמצב זה יימשך, הודיע המל"ל כי הוא יפרסם הנחיות מעודכנות בנוגע להגשת אישורי חיים.
________________

חיה אביסרור שמעוני, יועצת מס, רואת חשבון ועורכת דין, בעלת ניסיון מקצועי רב הן בתחום המסים והן בתחום החשבונאות. כיהנה כמנהלת בכירה, במשך למעלה מ-16 שנים, במחלקות המסים המקצועיות של משרדי רו"ח מהמובילים בארץ (ה- BIG 4). חברה בוועדת המסים ובוועדת ביטוח לאומי של לשכת עו"ד, בוועדות ביטוח לאומי של לשכת רואי חשבון ויועצת חיצונית בענייני מיסוי למשרדי עו"ד ולמשרדי רו"ח. נמנית על צוות המומחים של כל-מס, מבית חשבים, מנהלת פורום מיסים באתר LawGuide ובאתר הפורומים המשפטיים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות