עצות להורים בימים כאלו

הפסיכותראפיסטית חני כרמלי על הדרך בה הורים יכולים להקטין את החששות של הילדים – ושלהם
חני כרמלי |
גן שעשועים

הפסיכותראפיסטית חני כרמלי על הדרך בה הורים יכולים להקטין את החששות של הילדים – ושלהם. בימים אלה אנו נמצאים במציאות חדשה בהקשר להתפשטות נגיף הקורונה. המצב החדש מעורר בנו רגשות תחושות חששות, פחד, חוסר ביטחון ודאגה מפני הלא נודע.

הילדים של כולנו נמצאים בלב הסערה, במציאות חדשה ומורכבת. הם מוצפים במידע ולעיתים, בגילאים קטנים, במידע רב מדי. צריך לזכור כי המידע לא מתווך, מה שמקשה על יכולתם לאזן ולהתמודד בצורה יעילה. הם עלולים לפתח קושי, חשש, שיכול להתבטא ברגרסיה התנהגותית ויצרו חוויות של חוסר אונים. להלן מספר נקודות שיוכלו להקל על ההתמודדות של הילדים – ושלכם:

(*) בגילאי הגנים וב"ס יסודי רצוי להגביל את זמן הצפייה ברשתות החברתיות ובטלוויזיה – זמן צפיה גדול מידי בחדשות עלול לגרום למתח וחרדה, לאלו שיש נטייה לחרדה זה עלול להעצים את התחושות. עם הילדים המתבגרים יש לשוחח על זמן הצפייה' ולהסביר את ההיגיון מאחורי ההחלטה.

(*) דברו עם הילדים – ללא השערות או חיזוי העתיד. היצמדו לעובדות. שיח בגובה העיניים פתוח וגלוי מותאם גיל מאנשים משמעותיים, יוריד את החשש ויאפשר רגיעה.

(*) שגרת יום – השגרה הופרה. ובכל זאת, נסו לשמור על סדר יום, שתפו את הילדים או תכננו ביחד עד כמה שניתן את הלוז השבועי. ידיעה מפחיתה חששות וסדר יום ייתן מענה לחוסר וודאות.

(*) פעילויות שונות והסחות דעת – חיזוק תחושת בטחון ושליטה אצל ילדים הם בין הדברים הכי חשובים בעיצוב ילדותם והתבגרותם. תפקידים שונים ועזרתם בתפעול הבית יעזרו להם להרגיש מועילים ותחושת המסוגלות שלהם תעלה. הסחות דעת כגון משחקים, יצירה, שירה, משחקי תפקידים, יתרמו לחדווה וזמן איכות שייזכרו בתודעה שהיינו בו ביחד.

(*) שמירה על קשרים חברתיים – כעת, כששגרת ב"ס הופרה והילדים בבית, קיים חשש לתחושת ניכור ובידוד. חשוב להזכיר לילדים לשמור על קשר עם חבריהם, לתקשר דרך הטלפון, ברשתות החברתיות ואם כולם בריאים אז גם להיפגש. מחקרים חדשים מוכיחים שמי שפעיל, מעורב ואקטיבי, נמצא בסיכון נמוך בהרבה לשקוע בחרדה ודיכאון.

(*) אווירה טובה – תקלילו את האווירה ותתבלו בהומור. האווירה בבית בידיים שלכם, הביחד והבריאות הם הדברים שבאמת יותר חשובים. אתם המנהיגים, המובילים, תסמכו על עצמכם תתחברו לרגש ולאינטואיציות שלכם. אתם יכולים לצלוח את האירוע.

אני מאחלת לכולנו בריאות טובה,
תמיד פה, בשבילכם

חני כרמלי

חני כרמלי

 

"ספר לי קצת על רגעי הפחד, קל הרבה יותר לפחד ביחד"/ מירי פייגנבוים ורמי קליינשטיין

למי שמעוניין לעבור את זה ביחד – הצטרפות לקבוצת ווטסאפ בניהולה של חני כרמלי

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות