נערכים לקורונה: בין השופט לקהל ישמר מרווח של 2.5 מ׳

הרשות השופטת נערכת לקראת מצב החירום במאבק בקורונה
אייל חן |
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בהנהלת בתי המשפט הוקם צוות היערכות שבראשו עומד מנהל בתי המשפט, השופט ד"ר יגאל מרזל, אשר בוחן כל העת את ההתפתחויות וההשפעות האפשריות של נגיף הקורונה על פעילות הרשות השופטת. הצוות פועל ליישום הנחיות משרד הבריאות בנושא ומקיים הערכות מצב שוטפות וישיבות היערכות.

בהתאם להערכת מצב שהתקיימה היום בהנהלת בתי המשפט, וכפועל יוצא של ההנחיות המעודכנות של משרד הבריאות בכל הקשור לנגיף הקורונה, להלן מספר עדכונים הנוגעים להתנהלות הרשות השופטת נכון להיום:

בהמשך להודעת שב״ס שהופצה הבוקר בהתייחס לעיכוב בהבאת עצורים, נעדכן כי דיוני המעצרים בבית משפט השלום בירושלים מתנהלים כסדרם במעמד הסנגורים ובהיעדר העצורים, וזאת על פי הדין, בהסכמת כל הגורמים המעורבים ובשים לב להנחיות משרד הבריאות.

כמו כן, באולמות הדיונים בכל רחבי הארץ יישמר מרווח של 2.5 מטרים לכל הפחות בין דוכן השיפוט לשורת הספסלים הראשונה בקהל. ככל שמרווח כאמור אינו מתאפשר, יצומצמו מספר שורות מושבים בהתאמה.

כמו כן, בוטלו כל השתלמויות השופטים שתוכננו עד חודש מאי, וכן אירועי מערכת שתוכננו בתקופה הקרובה שאינם קשורים בדיוני בתי המשפט. הנחיות אלו נוספו על ההנחיה שניתנה לפני מספר ימים על ביטול הביקורים והסיורים המאורגנים בבתי המשפט, לרבות בבית המשפט העליון.

יודגש כי הרשות השופטת פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לאפשר ככל הניתן שגרת פעילות וקיום דיונים כסדרם כמו גם מתן שירות לציבור למרות המצב המורכב, והכל בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הרשות השופטת ממשיכה לעקוב אחר ההתפתחויות, וככל שיוחלט על נקיטת אמצעים נוספים תימסר על כך הודעה לציבור הרחב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות