הורשע תושב ראשון לציון שהבריח נתינים זרים לישראל דרך נתב"ג

השיטה היתה זו המכונה "כפיות" בה נצמדים שניים ועוברים את המחסום יחדיו
רונן לוי |
צילום: פלאש 90

נשיאת בתי משפט השלום במחוז מרכז, השופטת עינת רון, הרשיעה היום בראשון לציון את דודי כהן, בן 44, ב- 14 אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, כניסה לישראל שלא כחוק ושיבוש הליכי משפט. על פי הסדר הטיעון העונש של כהן – שטרם נגזר – יעמוד על 24 חודשים ועשרה ימים.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודה כהן, במשך כשנתיים הוא היה מעורב ב-14 מקרים של הברחת נתינים זרים, רובם ממוצא גיאורגי, לישראל דרך מעבר הגבול בנתב"ג, תוך שהוא נעזר במשתפי פעולה ישראלים. שיטת הפעולה שהגה כהן והוציא לפועל התבססה על מאפיינים ייחודיים, וכללה הטסה לחו"ל ומימון שהייתם של משתפי פעולה לחו"ל, תיאום שובם של משתפי הפעולה לישראל ושל המוברחים דרך נתב"ג. עם הגעתם לשדה, הורה כהן למשתפי הפעולה למסור את תעודות המעבר שהוציאו לעצמם למוברחים, וזאת על מנת שיוכלו לצאת מנתב"ג ללא עיכוב, תוך שמשתפי הפעולה נצמדים אל המוברחים במעבר בשיטת "כפיות" או יוצאים בדרך אחרת מנתב"ג.

הסדר הטיעון כלל הסכמה לעניין העונש, לפיו העונש יועמד על 24 חודשי מאסר ועשרה ימים. בנוסף לעונש המאסר הוטל עליו קנס בסך 180,000 שקלים ומאסר על תנאי. בית המשפט טרם גזר את עונשו של כהן, והוא צפוי לעשות כן בעוד כחודש. בין שיקולי הפרקליטות להגיע להסדר הטיעון נמנים לקיחת האחריות מצדו של הנאשם והבעת החרטה בטרם החל לנהל את המשפט, תוך חסכון בזמן שיפוטי ובעדותם של עדי תביעה רבים. זאת, לצד עמידה על כך שכהן ירצה עונש מאסר משמעותי ויושת עליו קנס כבד.

כאמור השופטת רון הרשיעה את כהן על פי הודאתו ובעוד קצת יותר מחודש יתקיים הדיון הטיעונים לעונש. בינתיים האריכה השופטת רון את מעצרו בחודשיים נוספים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות