הנחיות שירות התעסוקה לעובדים הנאלצים לצאת לחופשה ללא תשלום בעקבות הקורונה

המעסיק הוציא אתכם לחופשה ללא תשלום (חל"ת) והנכם צפויים לחזור לעבודתכם בתום תקופת המשבר?
מערכת אוביטר |

שירות התעסוקה פועל לשיפור השירות וצמצום הבירוקרטיה לעובדים הנאלצים לצאת לחופשה ללא תשלום בעקבות התפשטות נגיף הקורנה. דורשי עבודה אשר הוצאו לחופשה ללא תשלום החל מה-01.03.2020 ואשר למיטב הבנתם צפויים לחזור להיות מועסקים בתום תקופת המשבר, יוכלו לבצע רישום ראשוני בלשכה ולאחר מכן יידרשו להתייצב בלשכת התעסוקה אחת לחודש, עד לתום המשבר והחל"ת או הפנייתם לעבודה מתאימה.

כיצד זה עובד?
מתאם ההשמה יבצע לכם רישום ראשוני בלשכה. ניתן גם לבצע רישום ראשוני ללשכת התעסוקה באתר (שימו לב, הרישום באתר יוכר בכפוף להגעה ללשכה בתוך 14 יום מסיום הרישום). תידרשו לחתום על טופס הצהרה – "הצהרה בעקבות משבר לאומי" – שבו תצהירו בחתימתכם כי למיטב ידיעתכם בכוונת מעסיקכם לשוב ולהעסיק אתכם. החל ממועד חתימתכם תידרשו להתייצב אחת לחודש בין התאריכים 15-21 לחודש בלשכת התעסוקה. במידה ותימצא עבורכם הצעת עבודה מתאימה, המתאם רשאי להפנותכם באמצעות הפניה טלפונית או זימון ללשכה למתן הפניה.

הסתיים המשבר וטרם שבתם לעבודה?
בהתאם להנחיה שתצא מטעם שירות התעסוקה – במידה ולא תשובו לעבודה עליכם להתייצב ביום ובמשמרת ההתייצבות הקבועה שנקבעה לכם במעמד הרישום הראשוני.

מידע חשוב:
במקביל לרישום בלשכה יש להגיש תביעת אבטלה במוסד לביטוח לאומי- ניתן להגיש תביעה גם באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי.
מומלץ לרשום את יום ההתייצבות הקבוע שניתן לכם במעמד הרישום הראשוני. זאת למקרה ולא תשובו לעבודה לאחר סיום המשבר, ותמשיכו להתייצב בלשכת התעסוקה.
במידה וחזרתם לעבוד- יש לעדכן את מוקד שירות הלקוחות בטלפון 9687*.

 

___________________________________

דיני עבודה קורונה
נקלעתם לבידוד? מה חובת המעסיק כלפיכם? האם אתם זכאים לשכר בעבור ימי הבידוד? האם תהיו זכאים לדמי אבטלה כשאתם בבידוד? כל השאלות בנוגע לדיני עבודה בחדר המצב שלנו בקבוצת הוואטסאפ שמנהלת עו"ד ליזה דמרי מומחית לדיני עבודה

מצטרפים לקבוצה בלחיצה כאן
__________________________________

עו“ד ליזה דמרי, בעלת המשרד וכן כלל השותפים מאמינים במתן שירות מלווה מייעוץ משפטי מלא וערך מוסף של תמיכה ושותפות לתהליך עם הלקוח! הלקוח הוא לא רק שם על תיק, אלא גורם שסומך עלינו ללוות ולתמוך עם ידע משפטי נרחב ומקצועי של עשרות שנים בתחומים של: דיני עבודה; דיני משפחה; ליטגציה אזרחית וליווי חברות מהקמה ועד מתן ייעוץ משפטי שוטף.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות