היערכות לשכת עורכי הדין בעקבות משבר הקורונה

משבר הקורונה נחת במלוא עוזו, וצפוי להשפיע עמוקות על מערכת המשפט. לשכת עורכי הדין נערכת לקראת עידן אי הוודאות הבריאותית
אייל חן |

לשכת עורכי הדין נערכת בימים אלו להתמודדות מול משבר הקורונה ונוקטת במספר רב של צעדים, שתכליתם הקלה והתנהלות יעילה של עשרות אלפי עורכי הדין בישראל הן מול לקוחותיהם והן מול הגורמים המקצועיים בלשכה.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "בעקבות מצב החירום במדינת ישראל נערכה גם הלשכה להתמודדות עם משמעות המצב החדש ופועלת למתן מענה הולם לציבור עורכי הדין, הן בהתנהלות המתבקשת מול לקוחותיהם ומול הקולגות שלהם, הן בפעילות השוטפת מול בתי המשפט והן בשירותים השוטפים הניתנים על ידה. חשוב לי להדגיש, כי לשכת עורכי הדין עושה הכול על מנת לשמור ככל הניתן על שיגרת העבודה, זמינה לכל שאלה בנושא ופועלת בכפוף להנחיות משרד הבריאות. אני קורא לעורכות ועורכי הדין שאמורים להימצא בבידוד להישמע להנחיות ולנהוג לפיהן".

ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עורך הדין אבי חימי

פורום 'עורכי דין מצילי חיים', על שמו של מוטי בן שבת ז"ל, המונה מאות עורכי דין המתנדבים במד"א, התכנס במוצ"ש האחרון וקיבל סקירה מפורטת מנציגי משרד הבריאות ומגן דוד אדום על מצב הנגיף ואמצעי הזהירות והמניעה בהם יש לנקוט. עוד הוחלט בכינוס החירום שחברי הפורום יעמדו בקשר רציף עם עורכי דין הנמצאים בבידוד ויעזרו להם ככל שידרשו לכך. בנוסף, מאות פעילי הפורום מתכוונים להגביר את שעות התנדבותם במד"א ויעמדו לרשותם ככל שיתבקשו.

ועדת האתיקה הארצית הפיצה גילוי דעת בקרב עשרות אלפי עורכי הדין בו נאמר כי "כידוע, בימים אלה אזרחים רבים וביניהם חברים למקצוע, נאלצים לשהות בבידוד לנוכח התפרצות נגיף הקורונה. אנו מפציר בכם, עורכי דין מסורים ומקצועיים, שרואים ככלל לנגד עיניהם את האינטרס של לקוחותיהם, לראות גם את חבריהם למקצוע, ולהיעתר ברוחב לב לבקשות דחייה של דיונים וארכות מטעם עורכי הדין הנאלצים לשהות בבידוד.

תשומת ליבכם, כי מחובתכם האתית לגלות יחס חברי כלפי חבר למקצוע, ולהסכים לבקשת דחייה ו/או ארכה של חבר השוהה בבידוד, וזאת בהתאם לכלל 26 לכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית), התשמ"ו-1986, למעט במקרים בהם יש בכך משום פגיעה משמעותית בעניינו של הלקוח. ועדות האתיקה יאכפו חובה זו ביתר שאת בימים אלה בהם הציבור נדרש לגלות זהירות יתרה ולמנוע את הפצת המחלה.

במקרים דחופים בהם לא ניתן לדחות דיונים כאמור חרף כניסת עוה"ד של הצד שכנגד לבידוד, יש לסייע לעורכי הדין החליפיים המתייצבים לדיון ככל הניתן, ולנהוג בהתחשבות יתרה בהתחשב במצב".

פרויקט "שידוך יציב", המיישם את שיטת הגיוס החדשה של משרדי עורכי הדין אל מול המתמחים, ושיצא לדרך לפני מספר ימים, נמצא בבדיקה מול כל הגורמים כדי לקבל את הסכמתם לדחיית תקופת הראיונות והתחשבות בבקשות שיוגשו בעקבות משבר הקורונה.

לשכת עורכי הדין מקימה צוות רב תחומי הכולל עורכי דין מתחום התאגידים, דיני עבודה, חוזים והתקשרויות כדי לתת מענה ופתרונות הולמים בסוגיות משפטיות בעבודתם היומיומית של עורכי הדין מול לקוחותיהם ולעורכי הדין שיזדקקו לעזרה והכוונה מחברי הצוות. בנוסף, יוזמות חקיקה רלוונטיות, לטובת מענה משפטי,  ינוסחו ע"י הצוות ויועברו לכנסת ולממשלה.

לשכת עורכי הדין נמצאת בקשר רציף עם הנהלת בתי המשפט ושירות בתי הסוהר אשר נערכים להכין מספר אולמות לדיוני מעצר בווידאו קונפרנס.

כמו כן, הלשכה כפופה להוראות משרד הבריאות ונוקטת בצעדים מונעים כגון, דחיית מסיבת פורים שתוכננה למחר ונדחתה למועד מאוחר יותר, וכן כל אירוע וכינוס נבחנים לגופם לפני ההחלטה אם לקיימם או לדחותם.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות