בית המשפט המחוזי בת"א נתן תוקף של פסק דין להסדר בין לשכת עורכי הדין לבין רו"ח דורון יניב

לפיו ייאסר על משרדו לתת שירותים משפטיים בניגוד לחוק לשכת עורכי הדין וכן ייאסרו ייצוג ועשיית כל פעולה אחרת בשמו של אדם אחר לפני רשם החברות
רונן לוי |

הוועדה להגנת המקצוע בלשכת עורכי הדין בראשותו של המשנה לראש הלשכה, עורך הדין יוסף ויצמן, הגישה ביום 30.12.19 תביעה למתן צו מניעה קבוע בבימ"ש המחוזי בתל אביב נגד רו"ח דורון יניב מרמת גן, המציע שירותים של רישום והקמת חברות לצד שירותים של פירוק חברות (ת"א (ת"א) 70691-12-19).

על פי כתב התביעה, פרסם הנתבע את עצמו באינטרנט כמומחה ברישום חברות ברשם החברות, כאשר השירות כולל, בין היתר, הכנת תקנון החברה, שהינו מסמך משפטי לכל דבר ועניין. כמו כן, פרסם הנתבע שהוא המשרד המוביל בארץ בנושא פירוק חברה ברשם החברות, כשעל פי הפרסום, כולל השירות מטעמו פעולות משפטיות כמו: הכנת תצהירים על כושר פירעון החברה, זימון ישיבות בעלי מניות לפירוק החברה, הכנת פרוטוקולים על פירוק החברה, מינוי מפרק לחברה וכיו"ב.

הנתבע אף פרסם שהוא מחובר אונליין לרשם החברות ולכן לקוחותיו יזכו לאגרת רישום מופחתת. מבירור שערכה הלשכה עם נציגת רשם החברות עולה, כי רק עורך דין בעל כרטיס חכם יכול לרשום חברה באופן מקוון (אונליין) עבור לקוחות.

לטענת הלשכה, פעילותו של רו"ח דורון יניב מהווה הסגת גבול המקצוע לפי סעיף 20 לחוק לשכת עורכי הדין. על פי סעיף 20(2) לחוק הלשכה ייצוג אדם אחר וכל פעולה אחרת בשמו לפני רשם החברות יוחדו לעו"ד. יתירה מכך, סעיף 20(3) לחוק אוסר על מי שאינו עורך דין עריכת מסמכים בעלי אופי משפטי בשביל אדם אחר.

בעקבות הגשת התביעה, הודיע הנתבע לב"כ הלשכה, עו"ד ערן זהר ממשרד עוה"ד עדני-זהר, כי החליט להפסיק את הפעילות אליה מתייחסת התביעה ודאג להסיר את כל הפרסומים באינטרנט בנושאים בהם עוסקת התביעה. הלה ציין, כי בנסיבות אלה וכדי לחסוך בהתדיינות מיותרת, אין לו התנגדות למתן צו המניעה המבוקש ללא צו להוצאות.

ואכן, ביום 5.2.20 נתנה כב' השופטת יעל בלכר, רשמת בית המשפט המחוזי בת"א, תוקף של פסק דין להסכמות הצדדים, לפיהן ייאסר על הנתבע לתת שירותים משפטיים ולפרסמם. בפרט ייאסר עליו, בין בעצמו ובין באמצעות אחרים, לייצג אדם אחר או לעשות כל פעולה בשמו לפני רשם החברות. כמו כן, ניתן צו המחייב את הנתבע להודיע ללקוחותיו שאינו נותן שירותים אלה והוא חוייב לבטל או לתקן לאלתר את כל הפרסומים הבעייתיים מטעמו בנושא.

עו"ד יוסף ויצמן

לעו"ד יוסף ויצמן מספר תפקידים ציבוריים, מביינהם: המשנה לראש לשכת עורכי הדין בישראל, יו"ר ומייסד סיעת אמונה במקצוע, ראש ועדת הגנת המקצוע.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות