52 חודשי מאסר הוטלו על אדם שהתחזה למיסטיקן שמחזיר אהבות נכזבות

שרון גולן הורשע ב- 24 אישומים לאחר שהציג עצמו כמיסטיקן וכקבליסט שמחזיר אהבות נכזבות והונה 20 נשים בסכום של כ- 155,000 שקלים
אייל חן |

המיסטקן לא ראה את זה קורה לו. שופטת בית בית משפט השלום ברחובות, אדנקו סבחת-חיימוביץ, גזרה היום 52 חודשי מאסר בפועל על שרון גולן, שהורשע ב- 24 אישומים הכוללים עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר, איומים ועבירות על פי חוק חדלות פירעון.

על פי כתב האישום שבו הודה גולן, במסגרת הסדר טיעון, הוא היה מציג עצמו בכזב כמיסטיקן וכקבליסט, בעל מומחיות ב"החזרת אהבות". גולן, יצר קשר בעצמו או באמצעות אחרים באתרי אינטרנט שונים בהם פרסם את שירותיו, תוך שהוא מציג עצמו בשמות בדויים שונים, גיל שונה מגילו ובטענה שהוא בעל ניסיון למעלה מ- 20 שנה בהחזרת אהבות ובמיסטיקה. הוא פרסם באינטרנט כתבות מזויפות ובחלק מהאתרים תיאר את שיטות עבודתו באמצעות כלים מיסטיים וקבליסטיים וטען כי הוא עושה שימוש, בין היתר, ב"מגיות בטוחות" וב"כישוף לבן", וכן בחומרים חזקים ואיכותיים אותם הוא מייבא מחו"ל.

בעקבות אותם פרסומים, פנו אליו נשים, סיפרו לו על הפרידה מבני זוגם והקשיים בהם נתקלו בעקבות כך. בחלק מהמקרים הנחה אותן גולן לשלוח לו פרטים אישיים ותמונות שלהן ושל בני זוגן לשעבר על מנת לבצע בדיקת "התאמה אנרגטית" בינן לבין בני הזוג. בהמשך, אישר בכזב כי קיימת התאמה אנרגטית והתחייב להחזיר להן את האהבה הנכזבת בתמורה לתשלום אלפי שקלים. ככל שייכשל, התחייב הנאשם להחזיר את מלוא התשלום בתוספת פיצוי על עוגמת נפש. בהתאם להנחיית הנאשם, העבירו המתלוננות את התשלום בדרכים שונות. בחלק מהמקרים, המתלוננות ביקשו מהנאשם את השבת התשלום, לאור העובדה שהבטחתו להחזרת האהבה הנכזבת לא התקיימה. הנאשם נעתר לבקשה, אך בפועל לא השיב את הכספים וטען כי כספים אלו הוחזרו בדרכים שונות. בחלק מהמקרים, כשהביעו המתלוננות את חששן כי הוא מרמה אותן וביקשו כי יפסיק לעשות שימוש בחשבון הבנק שבבעלותן, אותו פתחו לאחר בקשתו, איים כי יטיל עליהן קללה שתפגע בבריאותן ואיים כי יחשוף בפני בני זוגן את פנייתן אליו ובאף אחד מהמקרים לא השיב הנאשם את הכספים למתלוננות.

השופטת סבחת חיימוביץ, כתבה בגזר הדין על מצגי השווא אותן יצר גולן בפני המתלוננות ודרישת כספים בתמורה להשבת האהבה למתלוננות ובמרבית המקרים, תוך התחייבות, כי במידה וייכשל ישיב להן את הכספים שנטל. "בדרכי מרמה הוציא הנאשם מהמתלוננות כספים נוספים וחלקן אף שימשו עבורו כ"מנהלות חשבונות" שבאמצעות חשבונות הבנק שלהן גבה את התשלומים שקיבל מחלק מהמתלוננות…. בעת שחלק מהמתלוננות עלו על מעשי המרמה וביקשו לקבל את כספן חזרה, הנאשם בחר לאיין עליהן בדרכים שונות, כדי למנוע מהן לפעול כנגדו", כתבה השופטת בגזר הדין והוסיפה: "הנאשם ניצל את מצוקתן הקשה של המתלוננות כדי להוציא מהן כספים וכדי שיסייעו לו לקבל כספים מאחרות, בתקופה בה היה נתון תחת צו כינוס, כשהוא מדווח שהוא נעדר הכנסה, נעדר קורת גג ומתקיים מאמצעי מחייה מינימליים… המעשים נפרשו על פני תקופה של כ- 10 חודשים, פגעו ב- 20 מתלוננות, ובסכומי כסף לא מבוטלים, 140 אלף ש"ח ועוד 15,000 ש"ח ברכישות שביצע הנאשם בכרטיסי האשראי של חלק מהמתלוננות"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות