תביעה: המשקיע לקח את הכספים מהלקוח והשתמש בהם למימון צורכי ביתו

הבטחות להשקעות טובות ומהירות מתבררות לא פעם כתרגילי עוקץ, כך עולה מתביעה על סך 220 אלף שקל, שהגיש עו"ד דוד ביטון, נגד בני זוג שהוציאו כספים מאדם
מעיין לביא |

התובע הכיר את הנתבע באמצעות מתווך והעביר לו כספים לצורך השקעה, תוך שהוא מבטיח לתובע כי הכסף יוחזר אליו בתוך 3 חודשים ועל מנת לעמוד בהתחייבות, הנתבע אף העביר לו המחאות בסך 240,000 שקלים. רק לאחר מכן התברר לתובע כי המשקיע כביכול הינו, נוכל מתוחכם החייב עשרות מיליוני שקלים .

התחילה מדובר היה בהשקעה לכאורה בעסקת רכישת זהב, לצורך כך התבקש התובע להלוות לו סך של 160,000 שקלים וכך הוא אכן עשה והנתבע התחייב להחזיר את הכספים בתוך מס׳ חודשים קצר בצירוף רווח. בדיעבד התברר כי המשקיע כביכול לקח את הכסף וביחד עם בת הזג השתמשו בו למימון חייהם ולצורכי הבית המשותף שלהם וככל הנראה מעולם לא התכוון לבצע השקעה כלשהיא, אלא עסקת נוכלות גרידא ובכך לקחת את הכספים לעצמם ללא כל החזר.

כאשר התובע החל לבדוק על המשקיע לו נתן את הכסף, הוברר לו כי בני הזוג כבר עשו תרגיל דומה בעבר, כאשר הבטיחו השקעה בטוחה ולאחר שקיבלו את הכספים לא החזירו אותם. כפי שהתברר לתובע לאחר מכן, כי הוא נפל קורבן למעשה רמיה ועוקץ במאות אלפי שקלים, בין בני זוג שהאחת הינה עו״ד ויודעת היטב את המותר והאסור ומנווטת את בעלה בדרכים מפוקפקות (ויש לשים לב כי במסגרת הליכי פשיטת הרגל וחדלות הפרעון אף ייצגה אותו הנתבע – עד כדי כך שיתוף הפעולה ביניהם הדוק)", כתב עו"ד דוד ביטון בתביעה והסיף: "והשני הינו נוכל מתוחכם החייב מיליונים רבים בהוצל״פ ואיננו חושש מלצבור חובות נוספים".

עוד הוסיף עו"ד ביטון, כי בת הזוג, יודעת כי בעלה מסובך עד הצוואר, עצם האפשרות לתת לו הרשאה בחשבון הבנק שלה, "הרי שהיא חבה כלפי התובע חובת זהירות קונקרטית וכן לאור העובדה כי לכל הפחות חבה מכח רשלנות ״עצימת עיניים״ והסכמה לנעשה לכל הפחות, לא רק שמדובר באדם שהתנהג בנוכלות והנתבעת יודעת זאת, אלא שכעת אף נתנה לו הרשאה לביצוע פעולות מחשבון הבנק שלה. והיא חבה בחובת זהירות מוגברת על פעולות אלו. בין לאור עבורו של הנתבע והן לאור העובדה כי עסקינן בעורכת דין במקצועה אשר הנתבע השתמש בשמה על מנת להכשיר ולהלבין את מעשיו", כתב עו"ד ביטון בתביעה.

עו"ד דוד ביטון

עו"ד ונוטריון דוד ביטון בעל ניסיון של 18 שנה, מתעסק בענייני דיבה, הסדרת מעמד, נוטריון, דיני משפחה.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות