גזר דין מקל לשני אחים שהחזיקו נשק ותחמושת בחדר הילדים ובמטבח

האלימות והירי במגזר הערבי, חצו בשנים האחרונות את כל הקווים ובמשטרה מנסים להילחם בתופעה על ידי תפיסת כלי נשק, אבל מתברר כי העונשים עדיין לא מרתיעים מספיק
אייל חן |

בשבוע שעבר ניתן גזר דין בבית משפט השלום בחיפה, לשני אחים, תושבי ג'דיידה מכר, שהחזיקו נשקים בחדר הילדים ובמטבח. בית המשפט, גזר על אחד מהם 9 חודשי עבודות שירות ועל השני 15 חודשי מאסר בפועל.
שני הנאשמים הורשעו על פי הודאתם, בעבירה של החזקת נשק ותחמושת, על פי עובדות כתב האישום, החזיק אחד הנאשמים, נשק בחדר הילדים בביתו של הנאשם השני, אקדח פאראבלום ושתי מחסניות מתאימות, אשר הכילו 14 כדורים, כל אחת מהן. באותו חיפוש נתפס גם אקדח נוסף מסוג "ברטה" ושתי מחסניות מתאימות, אשר הכילו 25 כדורים במגירה התחתונה, באחד מארונות המטבח.

התביעה, טענה כי מדובר בעבירה חמורה של החזקת אמצעי לחימה, על תדירותה, ומסוכנותה, המובילה להתפרצויות אלימות וקשות. התובע הדגיש את הצורך להילחם בתופעה זו המובילה לאלימות הגואה, באמצעות שימוש בנשק, ומכאן הצורך להחמיר בעונשם של אלה שמחזיקים בנשק, באופן בלתי חוקי. התביעה עתרה להשית על הנאשמים עונש הנמצא ברף התחתון של המתחם, כך שעל אחד האחים יוטל עונש של לא פחות מ-18 חודשי מאסר בפועל, ועל האח השני שהיה יותר דומיננטי יוטלו לא פחות מ-30 חודשי מאסר וזאת בצירוף לעונש מאסר מותנה ארוך ומשמעותי וקנס כספי.

פרקליטו של האח שבביתו נתפסו הנשקים טען כי השוטרים הגיעו לביתו לבצע חיפוש, ומצאו מתחת למיטה באחד מחדרי השינה אקדח. לדבריו הוא אכן החזיק בו אך לא ידע על קיומו, עוד נטען, כי בסמוך לחיפוש שערכה המשטרה בביתו, הודיע לו אחיו, שבמגירה התחתונה, באחד מארונות המטבח, נמצא נשק נוסף.

האח שבביתו נתפסו הנשקים, הביע חרטה מלאה וטען כי הוא היה שקוע בעצימת עיניים, ולכן העבירה התרחשה. לדבריו, הוא נלחם נגד התופעות הפסולות האלה, בחברה הערבית, ומבקש שבית המשפט יאפשר לו, להמשיך במאבקיו בתוך החברה, על מנת להילחם נגד התופעה הפסולה של החזקת נשק.

שופט בית משפט השלום בחיפה שלמה בנג'ו, אומנם קבע כי מעשיהם של הנאשמים, פגעו וסיכנו את שלום הציבור ובטחונו. "קיימת זיקה הדוקה, בין החזקת אמל"ח, לבין מעשי אלימות ורכוש, והחשש המובנה, בהחזקת נשק, הוא שנשק המוחזק אצל אדם, ישמש לפעילות עבריינית, שלא אחת מסתיימת, בפגיעה קשה עד כדי קטילת חיי אדם, ו/או לביצוע עבירות רכוש חמורות", כתב השופט בנג'ו, אך החליט לבצע הבחנה בין האחים וכן להטיל עליהם עונש בקצה התחתון של מתחם העונש.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות