האם ציפי רפאלי, אמה של דוגמנית העל בר רפאלי, תאלץ להיפרד מהחיים הטובים לטובת ישיבה בכלא למען ביתה

משפחת רפאלי מנסה להגיע להסדר טיעון לפיו רפאלי האם תיקח על עצמה את כל האשמה ותשב במאסר במקום בתה, שתרצה עבודות של"צ וכן הם ישלמו מיליוני שקלים קנס
מעיין לביא |

בשלהי שנת 2018, הגישה פרקליטות מיסוי וכלכלה כתב חשדות חמור נגד בר רפאלי והוריה. על פי כתב החשדות, בכוונת הפרקליטות היה להגיש כתב אישום על עבירות מס והלבנת הון, בהיקף עשרות מיליוני שקלים. בכתב החשדות צויין שבמהלך העשור הראשון של שנות ה־2000 הגישה בר רפאלי דו"חות לפקיד השומה, בהם דיווחה שאינה תושבת ישראל ולא כללה בהם הכנסות שהפיקה מעבודותיה בחו"ל, בעוד היא מסתירה את דבר היותה תושבת קבע בישראל.

על פי אותו כתב חשודות בר רפאלי הקימה חברות בקפריסין, איי הבתולה הבריטיים וסינגפור ופתחה חשבונות בנק שההכנסות אשר היא קיבלה מעבודותיה הרבות הועברו אליהם. בכתב החשדות גם צוין כי כאשר רפאלי טענה בפני רשויות המס כי מרכז חייה בארה"ב, שם היא טענה מנגד שהיא לא תושבת ארצות הברית, אלא מתגוררת בישראל.

הוריה של בר, רפי וציפי, גם הם לא נפקדו מכתב החשדות שבעניינם צויין כי הם חשודים בהשמטת הכנסות בסך כ־3 מיליון שקלים מעמלות שקיבלה ציפי בעקבות העובדה שהיא משמשת כסוכנת של בר רפאלי, כספים שהופקדו בחברות בחו"ל. עוד נכתב כי בר ואמה ציפי חשודות בביצוע עסקאות עם חברות שונות, שבמסגרתן קיבלו טובות הנאה במיליוני שקלים כגון חלק מרכישת דירה וכן שימוש ברכבי יוקרה בתמורה לפרסום ויחסי ציבור.
מספר חודשים לאחר הגשת כתב החשדות התקיים שימוע ומאז פרקליטיהם של בר רפאלי והוריה נמצאים במו"מ שלפי האם ציפי תיקח את האשמה עליה ותיכנס לשנה וחצי בכלא ואילו בר תבצע עבודות של"צ וישלמו קנס של כ-15 מיליון שקלים. בפרקליטות עדיין לא אישרו את העניין ואם הוא לא יאושר על ידם יוגש נגד בר רפאלי כתב אישום חמור בגין עבירות מס והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

עו"ד יוסי חמצני

עו"ד יוסי חמצני מומחה להיבטים הפליליים של עבירות מיסוי מסר בתגובה "לא ניתן להמיר את עונשו של אדם אחד באדם אחר, מבלי להתייחס להיבטים המוסריים הבעייתים שיש ברעיון הרי שמדובר באקט לא חוקי, יחד עם זאת, ניתן לאזן את רכיבי הענישה באופן שבו רכיב המאסר הפועל ירוצה בדרך של עבודות שירות ומנגד יוטל קנס כספי משמעותי על הנאשם לכשירושע" עוד הוסיף עו"ד חמצני " לאור חומרת המעשים המתוארים בכתב החשדות נגד רפאלי ועל פי מדיניות הענישה הנהוגה בעבירות מסוג זה, הרי שצפויה לרפאלי ענישה משמעותית"

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות