ההורים איחרו לבורדינג שלוש הבנות שלהם טסו לבד לתאילנד

בני זוג מצפון הארץ לא האמינו שזה קורה להם, הבעל התעכב בשירותים של שדה התעופה במוסקבה וכאשר הגיע לשער היציאה, ביחד עם אשתו, גילה שהשער נסגר והם לא יכולים לעלות למטוס לתאילנד, שבו כבר ישבו שלושת הבנות שלהם. איך זה נגמר? בהיסטריה ותביעת נזיקין בלמעלה מ-130 אלף שקלים.
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |

על פי התביעה שהוגשה לבית המשפט השלום בטבריה, כל הטיסה אותה הזמינו עם חברת אירופלוט הרוסית לוותה באי נעימויות. זה החל שבוע לפני הטיסה שהכל כבר הוזמן שהודיעו לבני הזוג כי מבטלים להם את הטיסה בשל קונקשיין קצר במוסקבה, כאשר הם התעקשו כי הם ובנותיהם כבר תיכננו זאת מזמן, הסכימו באירופלוט למצוא להם טיסה אולם זמן ההמתנה הפעם היה שעות ארוכות, אך הם קיבלו זאת בהכנעה.

לאחר שכבר טסו למוסקבה עם בנותיהם, בשדה התעופה במוסקבה ממש לפני הטיסה לחופשה בתאילנד, הבעל סבל מקלקול קיבה שתקפו בשדה התעופה במוסקבה ונאלץ לגשת בדחיפות לשירותים וכתוצאה מכך הוא איחר בכמחצית הדקה לבורדינג, כאשר בשלב זה הבנות כבר היו מצויות במטוס ואילו בת הזוג המתינה לו שישוב מהשירותים מכיוון שכל המסמכים של הטיסה הרלוונטיים היו מצויים אצלה.

או-אז, הרף העובדה שהמטוס היה עדיין בבורדינג והוא היה מחובר עדיין לשרוולים, דיילות הקרקע סירבו לאפשר לבני הזוג לעלות למטוס בגין האיחור בן כמחצית הדקה שנבע כאמור מאילוץ בריאותי. השניים הסבירו תחילה לנציגות כי מדובר באיחור פעוט ובנותיהם (תאומות בנות 5 ו-18), שלא יודעות על הדרמה, כבר מצויות במטוס וכן שכל הציוד שלהם כבר הועמס על המטוס.

"התובעים עברו באותה עת משלב ההסברים אל שלב התחנונים והבכי, פשוטו כמשמעו וכך שאם לא שכלן הישר של הנציגות מבין את המצב שאליו נקלעו התובעים, אזי שלבטח רחמיהן של הנציגות על שלוש ילדות קטנות המצויות ללא הוריהן במטוס שאמור לטוס לתאילנד, יכמיר את ליבן ושאז הן יאפשרו להם לעלות למטוס ולחבור אל הילדות ויחדיו לטוס לתאילנד כמתוכנן", נכתב בתביעה. אולם גם הבכי לא עזר ובני הזוג עברו ממצב של חרדה למצב של היסטריה ממש כאשר הנציגים גם לא אפשרו לילדות לרדת מהמטוס.

בשלב מסויים הגבר בצעד נואש פנה לביטחון שדה ואמר להם, כי במטוס הוטמנה כביכול פצצה, אולם, גם מעשה היסטרי וחסר אונים זה לא גרם לעצירת המראת המטוס והוא אף הסתבך עם הביטחון בשדה ורק לאחר שהסביר להם מדוע עשה זאת הוא שוחרר.

בת הזוג פנתה בטלפון לקרוב משפחתה שהיה על הטיסה והסבירה לו שידאג לבנות שהן מגיעות לתאילנד ובנתיים נאלצו השניים לאחר לילה במוסקבה לקנות כרטיסי טיסה לתאילנד וגם כרטיסי חזור לישראל כי הם בוטלו על ידי חברת התעופה. כעבור מספר ימים בהן שהו הילדות בתאילנד עם בן המשפחה, הצליחו ההורים להגיע לתאילנד.

"מטיול משפחתי שמטרתו הנאה, הפך המסע לסיוט מתמשך והלכה למעשה כל הטיול שאותו תכננו התובעים מספר חודשים קודם לכן נהרס, שכן, הניתוק בין ההורים לבין הילדות, הותיר על התובעים טראומה קשה שהשפיעה עליהם אף לאחר שהם חברו סוף סוף בתאילנד", כתבו ההורים בתביעה והוסיפו: "בעקבות הניתוק שהשפיע קשות על הילדות ובעיקר על הילדות הקטנות שהיו נתונות בארץ זרה למספר ימים ללא הוריהם ואף ללא ציוד משהמזוודות שהכילו את ציודם הורדו מהמטוס על ידיד נציגי חברת התעופה במקום מזוודותיהם של ההורים, חבו הילדות חרדת נטישה והן היו אחוזות היסטריה לבל שוב יאבדו הו את הוריהם בארץ זרה".

עו"ד שרית קרן

0506433922

עו"ד שרית קרן מומחית לתביעות צרכנות מגיבה לסיפור המזעזע "לכל חברת תעופה תקנון משלה בעניין זמני הגעה לטיסה, זמני הגעה לעלייה למטוס, פיצויים בגין איחורים וכיוצא באלה. כאשר בית המשפט דן במקרים כאלו, הוא בוחן את תקנון החברה וכן פוסק בהתאם לתקנון החברה ובהתאם לחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה). על חברת התעופה היה לנהל דוח מסודר ומפורט בדבר הסיבה שמנעה מאותו זוג לעלות לטיסה ובה פירוט מדיוק על סיבות הסירוב, במידה וסיבת הסירוב היה שלא כדין, הרי שיהיה על חברת התעופה לפצות את התובעים פיצויים (כרטיס הטיסה שרכש, פיצויי בגין עיכוב הגעה ליעד, החזר עלויות בגין לינה ואשל, וייתכן ובמקרה הזה. בית המשפט גם יקבע הוצאות לדוגמא."

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות