עבריין המין: "לאחר ניתוח ברית המילה התחלתי להרגיש דחפים מיניים מוגברים"

עבריין המין, טען כי החל להרגיש דחפים מיניים מוגברים ולא מווסתים ועיסוק אובססיבי במין, זאת לאחר החלמתו מניתוח ברית מילה שעבר בישראל לאחר עלייתו ארצה
אייל חן |

באחרונה הוא הורשע בפעם החמישית, לאחר שהפעם, הפר צו פיקוח והחל לעבוד בבית החולים "לוינשטיין" בתפקיד של איש אחזקה ומפעיל בריכה.

על פי כתב האישום שהוגש, לפני מספר שנים, החל הנאשם, תושב בת ים בן 56, לעבוד בבית החולים "לוינשטיין" בתפקיד של איש אחזקה ומפעיל בריכה, זאת בניגוד לצו הפיקוח. על מנת להתקבל לעבודה זייף הנאשם מסמך הנחזה להיות אישור משטרה, לפי חוק למניעת העסקת עברייני מין במוסדות מסוימים, לפיו אין מניעה להעסקתו בבית החולים. בראיון שנערך לו בבית החולים הוא מסר כי הוא נעדר עבר פלילי ובהמשך הועברו תוכן הריאיון והמסמך המזויף לבחינת קב"ט בית החולים. בהסתמך על הפרטים הכוזבים שסיפק הנאשם התקבל הנאשם לעבודה ועבד בבית החולים כשבוע וחצי בחודש דצמבר 2015 עד שהתגלה הדבר.

הנאשם, לא הסתפק בכך ועל מנת לקבל אישור עקרוני למקום העבודה מקצין הפיקוח, הוא טען בפני קצין הפיקוח כי העבודה היא מחוץ לשטח בית החולים וכי אין כל גישה לחולים, בעוד שבפועל העבודה כללה שהיה בבריכה טיפולית בבית החולים.

בגזר הדין, שניתן בבית משפט השלום בכפר סבא צויין כי לנאשם ארבע הרשעות קודמות, שלוש מתוכן בעבירות של מעשה מגונה בפומבי. בגין אלה נדון פעמיים לצו מבחן כאשר האחרון ביניהם הופקע. כמו כן נדון למאסרים על-תנאי ששניים מהם הופעלו עוד ציין השופט כי לקראת שחרורו ממאסרו האחרון בחודש אוגוסט 2017, נערכה לנאשם חוות דעת והערכת מסוכנות שקבעה כי נשקפת מפניו מסוכנות מינית גבוהה והפרוגנוזה הטיפולית בעניינו שלילית ביותר.

בגזר הדין ציין השופט מיכאל קרשן, אמנם הפרת צו הפיקוח לא כללה בענייננו ביצוע עבירת מין, אך בניגוד לסברת הסניגור לא ניתן להגדירה כהפרה טכנית וגזר עליו מאסר על תנאי בן חמישה חודשים. "הנאשם ביקש לעבוד במקום עבודה שאינו עונה על התנאי הבסיסי המופיע בצו הפיקוח ולכן לכל הדעות אינו יכול להיות מאושר. הוא הצליח לעבוד בבית החולים לאחר ששיקר למעסיק וזייף מסמכים רשמיים. את העובדה כי משך העבודה היה שבוע ומחצה בלבד אין לזקוף לזכות הנאשם. ניתן אפוא לקבוע כי מעשי הנאשם עולים כדי הפרה מהותית של צו הפיקוח", כתב השופט בגזר הדין והוסיף: "בענייננו נראה כי הנאשם ביצע את העבירות כניסיון לעבוד במקצועו מתוך מצוקה כלכלית חריפה. יתרה מכך, אין חולק כי יכולתו של הנאשם להבין, בעת הביצוע, את משמעות מעשיו היא מוגבלת, ואף זאת יש לזקוף במסגרת קביעת נסיבות הביצוע"

 

עו"ד שקלאר

 

עו"ד יעקב שקלאר, מומחה למשפט פלילי, מגיב לגזר הדין: "מעשיו של הנאשם הינם מעשי ייאוש וחוסר אונים, הנובעים ממצוקה כלכלית וחורבן שממיט החוק הדרקוני לפיקוח על עברייני מין, שמאפשר פגיעה בלתי מידתית בזכויות חוקתיות של מי שכבר נגזר דינם. חשוב להבין שהחוק מנוגד לרעיון שאדם מכפר על מעשיו באמצעות העונש שהוטל עליו. החוק פולש ברגל גסה לחייו של הנאשם גם לאחר שסיים לרצות את עונשו. החוק מאפשר הגבלת תנועה, הגבלת עבודה, הגבלת גישה למחשב, למקומות הומי אדם, ומקשה על הנאשם להשתקם ולחזור לחיים"

 

עו״ד יעקב שקלאר הוא מומחה למשפט פלילי על כל רבדיו, בעל וותק של 25 שנות עבודה במקצוע, עומד בראש משרד המונה 6 עורכי דין, מרצה בבתי הספר למשפטים ובפקולטות באוניברסיטה ובהשתלמויות מקצועיות של לשכת עורכי הדין על עבודת הסניגור הפלילי, פרשן משפטי בערוצי הטלויזיה והרדיו והתקשורת בנושאי משפט בוערים ומייצג בתיקים החשובים והמפורסמים בתחום הפלילי בכל הערכאות. עו״ד שקלאר נבחר לאחד משמונת עורכי הדין הפליליים המובילים בישראל ע״י מגזין ׳הכי טובים׳ של עיתון מעריב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות