שיפץ את קורות החיים והורשע בדין

אין מי שלא משפץ קצת את קורות החיים שהוא שולח למעסיקים הפוטנציאלים, תושב המרכז בן 38 הורשע בשימוש במסמך מזויף ובעבירה של ניסיון לקבלת דבר במרמה.
אייל חן |

לפני כשנתיים, התפרסם מכרז לתפקיד מרכז בכיר במנהל ומשאבי אנוש בשירותים הווטרינריים בבית דגן, בכדי להגיש מועמדות עבור המכרז, יש להגיש טופס ובו נתוני מועמדות, לרבות פרטים אישיים ונתוני השכלה. הנאשם לא עמד בתנאי המכרז, נוכח העובדה כי אינו בעל השכלה אקדמאית התואמת דרישות המשרה כפי שפורט במכרז, שהן השכלה אקדמית תואר ראשון בכלכלה, בכלכלה חקלאית או הנדסת תעשייה וניהול וכן 3 שנות ניסיון בתחום העיסוק.

במטרה לגשת למכרז, החליט לזייף, בעצמו או באמצעות אחר, תעודות אקדמיות על שמו מטעם אוניברסיטת אריאל בשומרון, תעודת זכאות לתואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול וכן תעודת זכאות לתואר שני במדעי החברה והרוח, הנחזות כי למד תארים אלה. פרט לכך ערך הנאשם מסמך קורות חיים ממנו עלה כי הוא בעל זכאות לתואר ראשון במחלקה להנדסת תעשייה וניהול ובעל זכאות לתואר שני בפקולטה למדעי החברה והרוח, בשעה שאין הוא זכאי כלל לתארים הללו. הנאשם צרף את המסמכים לטופס ההגשה למכרז, ביודעו שהם כוזבים.

כעבור שלושה חודשים הוא ניגש למכרז לצורך קבלתו לתפקיד, ובמהלך הראיון הציג את התעודות המזויפות וכן את מסמך קורות החיים. על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט בראשון לציון: "בעשותו כן, עשה הנאשם שימוש במסמכים מזויפים, בכוונה לקבל באמצעותם דבר, עשה בהם שימוש וניסה לקבל במרמה תפקיד בשירות הציבורי", כך נכתב.

לאחר שהנאשם הורשע ביקש הסניגור לבטל את ההרשעה מפלילים, פרט לכך הנאשם הביע חרטה על מעשיו וטען בבית המשפט, כי הוא מבין את חומרתם וטען כי ממעשיו נבעו כתוצאה ממצוקה גדולה שהצריכה חיפוש עבודה כל 3-4 חודשים. הנאשם ביקש גם את רחמי בית המשפט, על מנת שלא יאלץ לחפש עבודה נוספת. מנגד ביקשה התובעת להותיר את הרשעתו על כנה מאחר ונגד הנאשם הוגש לאחרונה כתב אישום נוסף, בגין ביצוע עבירות דומות בשנת 2016. "כתב האישום הנוסף, מלמד על כך שאין המדובר במקרה חד פעמי וכי מדובר במי שביצע את העבירות נשוא כתב האישום דנן באופן חוזר ונשנה", אמרה התובעת.

בסופו של דבר השופטת עינת רון הרשיעה את הנאשם בארבעה חודשי מאסר על תנאי, 180 שעות עבודות לתועלת הציבור וקנס בסך 1500 שקלים. "מעשיו של הנאשם חמורים ומעידים על תעוזה, תחכום רב וכן תכנון", כתבה השופטת רון בגזר הדין וסיכמה: "האינטרסים הציבוריים מחייבים כי במקרים אלה, יישקלו כלל ההיבטים לחומרה לעיל ויינתן להם המשקל הנאות, בענישה הולמת ומרתיעה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות