הסדר טיעון מקל בתיק סמים לאחר שהנאשמים שרפו את הסמים

כתב אישום בגין החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, השמדת ראיות והפרעה לשוטר, הסתיים בקול ענות חלושה, לאחר שעורכי הדין ליאור ששון ורפאל ציק הגיעו להסדר טיעון
אייל חן |

לפני למעלה משנה וחצי, החזיקו שני הנאשמים בביתם סם מסוכן מסוג 5F-ADB בכמות גדולה מאוד.

אל הבית הגיעו שוטרים ונקשו על הדלת וכאשר הזדהו כשוטרים שני הנאשמים לא פתחו להם את הדלת, עלו לגג הבית ושרפו את הסמים, תוך שעשן לבן היתמר מגג הבית. למקום הוזעקו שוטרים נוספים שביקשו משני הנאשמים לפתוח את דלת הבית. או אז, אחד מהם הוציא את ראשו מחלון הבית בקומה השנייה, שאל את השוטר ״מה אתם רוצים״ ומשזה ענה לו שאם הם לא יפתחו את הדלת השוטרים יאלצו לפרוץ אותה.
את הנאשם לא עניינו יותר מדי איומי השוטרים והוא נכנס חזרה לבית ולא פתח את הדלת. לאחר מספר דקות בהם שוב ביקשו השוטרים לפתוח את הדלת, פתח הנאשם את הדלת כשהוא מזיע ומתנשף ואילו חברו נמצא בבית כשידיו שחורות וכשהוא מזיע, רועד ומריח מעשן.

השוטרים עלו לגג הבית ושם הבחינו בשאריות של שריפה שנותר בה סם מסוכן במשקל 16.1 גרם גרם נטו ושאר המקום מפויח. מששאל השוטר את נאשם מדוע הוא מזיע, ענה לו השני: "למה אתה שואל אותו שאלות, אל תשאל אותו שאלות הוא עובד בכותנה מבוקר עד ערב".

נגד השניים הוגש כתב אישום לבית משפט השלום ברמלה שפרט להחזקת סמים שלא לצריכה עצמית, הם השמידו במזיד וכן עשו מעשה בכוונה להפריע או להכשיל שוטרים במילוי תפקידם.
לאחר הגשת כתב האישום, פתחו עורכי הדין ששון וציק, משא ומתן עם הפרקליטות בסופו של דבר הם הגיעו להסדר טיעון לפיו, שני הנאשמים הודו בכתב האישום המתוקן, שהפך להחזקת סמים לצריכה עצמית. בדיון בבית המשפט ביקשו עורכי הדין ליאור ששון ורפאל ציק לקבל את הסדר הטיעון זאת בעקבות קשיים ראייתיים וחיפוש בבית ללא הסכמת הנאשמים וכן אי החתמתם על דו"ח החיפוש.
השופט מנחם מזרחי, קיבל את הסדר הטיעון וגזר על השניים 3 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים וקנס בסך עשרת אלפים שקלים שישולם בעשרה תשלומים.

עו"ד רפאל ציק

עו"ד רפאל ציק  הינו עורך דין אשר עוסק בתחום הפלילי, סמים, אלימות, תקיפה, עבירות מרמה,מין, רכוש תנועה ועוד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות