ההערכה עד סוף השבוע יודיע השר לביטחון הפנים גלעד ארדן על זהותם דל מפכל המשטרה הבא וניצב שבס הבא.

ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע הערב לשר ביטחון פנים, כי בנסיבות הנוכחיות מצב הדברים מאפשר למנות מפכ"ל קבוע ונציב שב"ס קבוע בתקופת הבחירות הנוכחית.
אילן וענונו |
Minister of interior security, Gilad Erdan

כרגע מכהנים מעל כשנה שני קצינים כממלא מקום המפכל ונציב שבס. ההערכה כי השנים ניצב מוטי כהן ימונה למפכל וגונדר אשר וקנין נציב השבס יזכה במינוי של קבע למרות שהשר כבר סימן לה שבוע שני ניצבים מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד וסגן המפכל ניצב אלון עשור והוא אמור להחליט מי מהשלושה ימונה לתפקיד המפכל רק אחר כך הוא יחליט לגבי מינוי נציב שבס.
מינוי הזמני של שני ראשי האי רדומים יפוג ביום האחרון של 2019 ומכאן הבהילות למנות בתוך ימים את ראשי שני הארגון ים למרות שהמדובר בממשלת מעבר.

היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט ציין במכתבו, כי מצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה, מעורר קושי של ממש בהיבטי אי-תלות ועצמאות שיקול הדעת.
נוכח זאת ולאור שיקולים נוספים המפורטים במכתב, סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי בנסיבות הנוכחיות גובר משקלם של הטעמים המצדיקים קידום מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים, על משקל טעמי הריסון והאיפוק בתקופת בחירות, השוללים מינוי.

היועץ המשפטי לממשלה ציין, כי הודעת השר ארדן על כך שבכוונתו להציע מועמדים מקצועיים מקרב משטרת ישראל ושב"ס, מצמצמת את הקשיים המשפטיים והבהיר שאישור המינוי הקבוע יהיה טעון את קבלת חוות דעתה של הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בהתאם להחלטות הממשלה בנושא.

עוד הבהיר, כי כהונתם של מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס תהא תקופת כהונה קשיחה, שאינה ניתנת להארכה אלא בהתקיים נסיבות חירום, והדבר יובהר בהחלטת הממשלה בעניינם. זאת, בכדי להבטיח את אי-התלות ועצמאות שיקול דעתם של המכהנים בהם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות