"פרקליטה מבריקה, חושבת מחוץ לקופסה ובעלת ניסיון בתיקים ביטחוניים רגישים"

עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג מציגה רזומה עשיר בתחום הפלילי והביטחוני, אולם בפרקליטות מעלים ספקות באשר ליכולת שלה להיכנס לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה.
אילן וענונו |
אורלי גינזברג בן ארי

שלוש פעמים היא התמודדה על תפקיד פרקליט מחוז ושלוש פעמים כשלה. מערכת היחסים שלה עם הדרגים מעליה היו קשיים והיא אף לא הומלצה על ידי הממונים שלה לקידום.

אורלי בן ארי, בת 54 ובוגרת יחידת 8200, מכהנת בפרקליטות מזה כ-28 שנים בשורה של תפקידים. היא בעלת תואר ראשון ושני מאוניברסיטת תל אביב ובר אילן, שניהם בהצטיינות, ותואר שני נוסף במדעי המדינה מטעם המכללה לביטחון לאומי. כמו כן, היא בוגרת קורס מנהלים של משרד המשפטים לפרקליטות אליו היא נכנסה בשנת 1989 כמתמחה בפרקליטות מחוז מרכז בתחומים אזרחי ופלילי. לאחר מכן, המשיכה את התמחותה אצל השופטת בדימוס הדסה בן-עתו בבית משפט המחוזי בתל אביב. לאחר שנתיים היא עבדה במשך כשנה במשרד עורכי הדין חנה ברוכי שעסק בעבירות צווארון לבן.

בן ארי חזרה לפרקליטות ב-1992 וכיהנה במגוון תפקידים, ביניהם: ראש הפורום הביטחוני של פרקליטות המדינה, ראש החוליה לאכיפה כלכלית משולבת, ממונה על תחום עבירות המתה במרחב שפלה, אחראית על תחום ועדות השחרורים ועתירות אסירים וחברה בפורום האזרחי-פלילי. לתפקידה האחרון כמשנה לפרקליטת מחוז מרכז היא נכנסה ב-2012. מאותה שנה היא שימשה כנציגת שר המשפטים בוועדה המחוזית לתכנון ובניה של מחוז תל אביב ומאז 2014 הייתה נציגת פרקליטות המדינה בדיוני ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

בן ארי הובילה מספר תיקים פלילים בהם רצח הנער אסף שטיירמן בהרצליה, מות איש המוסד בן זינגר שהיה כלוא באגף האיקסים בכלא אילון הובילה את עמדת המדינה נגד שחרור המוקדם של נחום מנבר ועוד.

היא התמודדה על תפקיד פרקליטת מחוז תל אביב אך כשלה אחר כך התמודדה על תפקיד פרקליטת מחוז מרכז ורונית עמיאל זכתה והיא עבדה תחתיה לאחר פרישת עמיאל היא שבה והתמודדה על התפקיד וכשלה בפעם השלישית ״ קשה לי להבין אותה היא יודעת שהתפקיד הזה גדול עליה בכמה מספרים היא לא הצליחה להתמנות לפרקליטת מחוז אז פרקליטת מדינה היא יכולה? היא הרי הופכת לכלי משחק בידי השר וראש הממשלה היא הולכת להיות מחויבת להם הרבה יותר משהיא תהייה מחויבת לציבור ולפרקליטות״ אמר גורם בפרקליטות

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות