אמש (16.12.19), נחשפנו לפעולת חקירה מטרידה בפרשית "מין תמורת מינויים" בה לכאורה הוקלטה שיחה בין עו"ד אפי נווה לבין סנגורו.

כזכור, מדובר בפרשיה בה עפ"י החשד התערב לכאורה עו"ד נווה והוביל למינוייה של השופטת אתי כרייף והכל תמורת שוחד מיני. כיום התיק נמצא בהליך של שימוע לפני הגשת כתב אישום, בהליך השימוע מועבר, בין היתר, עיקר חומר החקירה לעיונו של הסנגור.
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%91%d7%95%d7%a2%d7%96-%d7%a7%d7%a0%d7%99%d7%92 |
בועז קניג טור דעה

אמש התגלה בין חומרי החקירה אשר הועברו לעיון סנגורו של עו"ד נווה, מזכר ממנו עולה חשד כי לכאורה הוקלטה שיחת ייעוץ בין עו"ד נווה לבין סנגורו, זאת בידיעת היחידה החוקרת (להב 433) ובהנחיית מפקדת ביחידה אשר הורתה לפקוד שלה כי יקליט את השיחה עת מקבל נווה ייעוץ על ידי סנגורו וללא ידיעת השותפים לשיחה קרי – עו"ד נווה וסנגורו.

מעבר לעובדה הפשוטה כי ,במידה וכך נעשה, הפרה היחידה החוקרת ברגל גסה את החיסיון הקיים בין עו"ד ללקוח, ויודגש בעניין זה כי בהליך הפלילי ובפרט בשלב החקירה, הסנגור הינו האדם היחיד איתו מורשה החשוד לשוחח ולהתייעץ, כך שבמידה ודברים אלה אכן נעשו נחצה כל קו אדום באופן בוטה בשיטות החקירה של היחידות החוקרות, קו אשר עד כה מעולם לא נחצה. במעשי החוקרים קיים, אפוא, חשד לפליליים באופן מובהק.

חוק האזנת סתר מבדיל בין שתי סוגיות: האזנת סתר מותרת לבין האזנת סתר אסורה. כך שהאזנת סתר מותרת הינה כאשר אחד מהשותפים לשיחה יודע כי היא מוקלטת, לבין האזנת סתר אסורה זאת כאשר אף אחד מהשותפים לשיחה לא יודע שהיא מוקלטת או מואזנת (ישנם חריגים לכלל זה, כדוגמת הקלטת שיחה אשר עורכת המשטרה כאשר בימה"ש מאשר זאת ומוציא צו בעניין).

במקרה זה עסקינן, כאמור, בהאזנת סתר אסורה שהעונש בצידה מגיע עד 5 שנות מאסר, כך שהן נותן הפקודה להאזין והן המקליט ביחידה החוקרת חשופים לכתב אישום פלילי לכאורה.

לסיום, כולי תקווה כי עניין זה איננו מהווה נוהג בשורות היחידות החוקרות ואינו מעיד על הכלל, היות ועניין זה מהווה פגיעה בקודש הקודשים בין עו"ד ללקוח ובפרט בהליך הפלילי.

 

עו"ד קניג

 

עו"ד בועז קניג עוסק במשפט פלילי מתמחה במשפט פלילי, צווארון לבן, ומשפט צבאי. המשרד נוסד בשנת 2000 והתמחותו הינה בייצוג נאשמים וחשודים החל משלב ההזמנה לחקירה ועד לסיום ההליך המשפטי.

בנוסף, במשרד קיימת מחלקה בתחום אזרחי-מסחרי המנוהלת ע"י עורך דין ותיק המתמחה בתחום זה שנים רבות.

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות