האם המשטרה בדתה שיחת מוקד, על מנת לפסוח על הוצאת צו מעצר?

חשוד בסחר בסמים שוחרר לאחר שהמשטרה לא ביצעה פעולת חקירה, שביקשה ימי מעצר כדי לבצע אותה.
אייל חן |
המחבל תכנן לפגוע במפכ"ל המשטרה לשעבר

בית משפט השלום בתל אביב שיחרר אתמול, את תושב בת ים בן 31, שנעצר השבוע על ידי משטרת מרחב איילון, לאחר שבדירתו נמצא סם מסוג מריחואנה במשקל 10.5 ק"ג ומעבדה לגידול קנאביס. סנגורו של החשוד עו"ד יעקב שקלאר טען כי החיפוש לא היה חוקי.

בתחילת השבוע נעצרו גבר ואשה בדירה בבת ים שבתוכה 40 שיחי סם מסוג מריחואנה במשקל 10וחצי ק"ג. המשטרה טענה כי השוטרים הגיעו למקום והריחו ריח חריף של סם. בעל הדירה לא יצא אליהם, הוא ישב בביתו ונמנע לצאת. כאשר הובאו בני הזוג החשודים להארכת מעצר, השוטרים טענו כי מדובר בשני סוחרי סמים ולא יכול להיות שהאישה לא ידעה שמגדלים סמים בבית.|

לאחר דיון הארכת המעצר הראשון, האישה שוחררה בתנאים ואילו מעצרו של הגבר הוארך בארבעה ימים. עו"ד יעקב שקלאר הגיש לבית המשפט המחוזי ערר על ההחלטה להאריך את מעצר הגבר, בה הוא טען כי השוטרים העידו שהגיעו למקום עקב מידע שקיבלו שמגדלים שם גראס, כדי לבצע חיפוש לא חוקי ובדיעבד כך לטענת עו"ד שקלאר: "הכשירו את החיפוש הזה ב"סיפורי סבתא", על פיהם הם הגיעו ובאופן מקרי כפי שאמרתי, מצאו עילה להיכנס", אמר עו"ד שקלאר והוסיף: "עצם ההגעה למקום ללא הצטיידות ללא צו חיפוש מקימה חשש שהייתה כוונה לבצע חיפוש ואני אומר שלא מעלה חשש אלה שזו הייתה הכוונה… הם הגיעו מראש בידיעה שיש שם עבירה והם באו לבצע חיפוש לא חוקי, ולכן כאשר עומד חברי על כבודם, בית המשפט צריך להגן על זכויותיהם של האזרחים מפני פריצה לא חוקית של המשטרה".

השופט ציון קפאח לא קיבל אומנם את הטענה שהשוטרים בדו את הסיפור מליבם, אולם לגבי חוקיות החיפוש בדירה שאינו סבור שעליו לדון בשלב זה בטענות הללו, אך רמז כי התשתית הראייתית באשר לראיית הסחר אינה כה איתנה והאריך את מעצר הגבר רק ביממה.

כאשר הגיעו השוטרים שוב להארכת מעצר אתמול בבוקר טען הסניגור כי לא הוסף כל סעיף שמדבר על סחר לבקשת המעצר ולכן המשטרה לא עשתה דבר מהדיון בבית המשפט המחוזי וביקש לשחרר את החשוד ומנגד המשטרה ביקשה את הארכת המעצר בחמישה ימים לבצע פעולות שנתבקשו על ידי יחידת התביעות.

השופטת ענת יהב דחתה את בקשת המשטרה וכתבה בהחלטתה כי הפעולות הללו לחיזוק החשד בסחר בסמים כבר היו צריכות להעשות ומאחר והמשטרה לא ביצעה אותן, הורתה על שיחרור החשוד למעצר בית בן חמישה ימים. "בוודאי היה עליה לבצע פעולה זו מיד עם קבלת החלטת בית המשפט של ערעור, ככל שאלה לא נעשו, בוודאי שבית משפט זה כפוף לאותה החלטה ואין בפניי כל ראיה או בדל ראיה המבסס את אותו חשד", ציינה השופטת יהב בהחלטת השיחרור.

עו"ד שקלאר

עו״ד יעקב שקלאר מסר בתגובה: ״אני שמח שהשופטים ערניים לזכויותיהם של אזרחים שהמשטרה פוגעת בהן במכוון וללא כל חשש. הגיעה העת שביהמש יבקר במילים ברורות את מחדלי החקירה וכך תשתפר עבודת המשטרה. אני מברך על השחרור״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות