התגובה המשמיצה זיכתה את הרב אמנון יצחק בפיצוי

גולש בפייסבוק כתב על אמנון יצחק כי הוא "נוסע להרצאות בשבת", "אונס ילדות" ו"חבר בארגון נאונאצי" • השופט קבע כי נגרם לרב נזק ופסק פיצוי בסך 50 אלף שקלים
איתמר יזרעאלי |
"מחלל שבת". אמנון יצחק. צילום: משה הלוי CC BY-SA 3.0
"מחלל שבת". אמנון יצחק. צילום: משה הלוי CC BY-SA 3.0

כמה ישלם אדם שכתב תגובה פוגענית בפייסבוק?
על פי פסק הדין בעניינו של הרב אמנון יצחק נראה כי לא מעט. עמרי פרידמן כתב תגובה ארוכה בגנותו של יצחק על סרטון שעלה בדף הפייסבוק "המחרטטים בתשובה". בסרטון נשאל הרב האם מותר לדבר לשון הרע על אדם שמחלל שבת, והרב ענה שכן.
פרידמן כתב בתגובה לסרטון את הדברים הבאים: "עידוד לפשע לא מפתיע מצד אמנון יצחק וכמובן שלא יעשו לו כלום. אז בואו אני אספר לכם כמה דברים על אמנון: דבר ראשון הוא נוסע בשבת להרצאות בטענה שמותר לו, מבחינתי הוא מחלל שבת ולדבריו זה אומר שמותר להגיד עליו לשון הרע. אז אמנון יצחק הוא חבר בארגון ניאונאצי. אמנון יצחק אונס ילדות של מעריצים. אמנון יצחק לא משתמש בנייר טואלט, הוא מנגב את התחת רק עם דגל ישראל או עם דפים מספרי הקודש שהוא גנב מבתי כנסת. עכשיו שיתבע אותי הבנזונה ונראה אם אני לא הופך עליו את התביעה, על הסתה ורצח ולשון הרע בעצמו".

מאוחר יותר ערך פרידמן את התגובה הפוגענית, אך לא הסיר אותה: "תגובה זו היא סאטירית. אין בנאמר בה ולו שמץ של אמת, ומטרתה אינה אלא לבקר את דברי ההסתה הקשים שמעלה יצחק בהרצאתו מול מאות אנשים, אליה גם נשפים אלפים מאוחר יותר ברשת האינטרנט, אליה הוא מעלה את הרצאותיו, כמו גם את התרברבותו בתביעות רבות כנגד גופים המזכירים את שמו, בעוד הוא עצמו מסית נגד ציבורים של מליוני אנשים, כולל חילונים, חרדים ובני דתות אחרות. הדברים הקשים שיאמרו הם בדויים, קיצוניים ומופרכים בכדי שלא יהיה ספק שאין בהם אמת מחד, ושחומרת דברי ההסתה של יצחק תזעק מהם מאידך. אין בכוונתי לפגוע באיש, אלא לבקר דברי הסתה קשים מאין כמותם, ואם מישהו מוצא עצמו נפגע, לרבות יצחק עצמו, אני מתנצל. לא זו כוונתי ולא זו מטרתי".
יצחק הגיש תביעה על תגובה זו בבית משפט השלום בתל אביב, באמצעות עורך דין לירון טרי, ודרש לקבל פיצוי על פגיעה בשמו הטוב. יצחק אף העיד במהלך המשפט כי מעולם לא נסע בשבת. עריכת התגובה של פרידמן הייתה בהתאם לכתב ההגנה שהגיש, באמצעות עורך דינו אור ירקוני, בו נטען כי מדובר בתגובה סאטירית.
השופט יאיר דלוגין הרחיב בפסק הדין על משמעות השבת וחשיבותה הרבה עבור שומרי תורה. "היעלה על הדעת כי רב שפועל להחזיר חילונים בתשובה, יקיים הרצאות בשבת? שהוא בעצמו ייסע בשבת להרצאותיו?". השופט גם התייחס לכך שפרידמן לא טרח למחוק את התגובה, אלא רק ערך אותה, ולכן פסק כי פרידמן יפצה את הרב בסכום של 50 אלף שקלים.
לפסק הדין המלא לחצו כאן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות