חיפוש לא חוקי הוביל לשחרור

בית המשפט המחוזי בתל אביב ידרש היום להחליט אם חיפוש שביצעו שוטרים בדירה בבת ים שבה פעלה על פי החשד מעבדה לגידול קנאביס ללא צו חיפוש הוא חוקי או לא.
אייל חן |
עו"ד פלילי יעקב שקלאר

על פי הידוע עד עתה הגיע מידע למשטרה על כך שבדירה בבנין ברחוב הגיבורים בבת ים פועלת מעבדה לגידול קנאביס.
על פי המשטרה שוטרים הגיעו למקום ואז הבחינו מחוץ לבנין במריבה שפרצה בין בני זוג שהם דיירי הבית שלגביו הגיע המידע.

על פי עו"ד יעקב שאקלר סנגורו של החשוד המרכזי דניאל קוריטקין אמר לו השוטר:״ אתה מריח מגראס״ ומכאן התחזק בעיני השוטר החשד הסביר והוא ביקש להיכנס לדירה לבצע חיפוש על פי פקודת הסמים. על פי הסנגור השוטרים הציגו בדוחות הפעולה שלהם מצג שווא שלפיו בני הזוג התווכחו ברחוב והם השוטרים נדרשו להתערב ובו בזמן הריח אחד השוטרים את החשוד ומכאן התעורר החשד הסביר כדי לבצע את החיפוש ללא צוו שופט.

אתמול הובאו בני הסוג החשודים לבית המשפט השלום בתל אביב השופט עלאא מסרוואה שמע את טענת הסנגור לצד גירסת המשטרה וקבע כי החשוד דניאל ישאר במעצר עד יום חמישי ואילו בת זוגו תשוחרר ממעצר אך לא תוכל להיכנס לדירה במשך 30 ימים.

השופט עלאא מסארווה

השופט התייחס בהחלטתו לטענת הסנגור כי החיפוש שהיה שורש מצג כתב החשדות של המשטרה נגד השניים נעשה שלא בתום לב והוא בוצע באופן לא חוקי.

השופט קבע: ״ יש על לסמוך ואולם הענין טעון בירור עובדתי נוסף״

בעקבות החלטת השופט הגיש הסנגור עורך הדין יעקב שקלאר ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב ובה דרישה לשחרר את החשוד וכן לאפשר לבת הזוג לשוב לדירה.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות