רכש כרטיסי טיסה בביזנס של אל על ומצא עצמו במחלקת תיירים בחברת לוט

תושב תל אביב שהחליט לפנק את עצמו ומשפחתו בחופשה מפנקת בוורשה, קנה כרטיסי טיסה למחלקת הביזנס באל על, שעולים פי ארבע ממחלקת תיירים וכאשר הגיע לטיסה גילה כי חברת לוט מפעילה אותה ואין כל הבדל בין המחלקות, פרט למפה לבנה שמניחים על המגש. בימים האחרונים הוא הגיש תביעה על עשרות אלפי שקלים, נגד חברת אל על.
מעיין לביא |
קבנה בביזנס קיבל תיירים

לפני מספר חודשים, התובע, עורך דין במקצועו, קנה ב-17 אלף שקלים שלושה כרטיסי טיסה לורשה במחלקת הביזנס, עבורו ועבור אשתו ובתו. על פי התביעה, שהועמדה על סך של כ-86 אלף שקלים, התובע בדק גם בחברת לוט, אך שהתברר לו כי אומנם החברה מוכרת כרטיסי ביזנס אך מדובר במושבים רגילים, קנה כרטיסים לחברת אל על.

על פי התביעה, הוא טס מספר פעמים במחלקת הביזנס של אל על גם לורשה ושם לדבריו, השירות הניתן במחלקת ביזנס של אל על, הנו שירות מפנק. המושבים במחלקת ביזנס הנם רחבים וגדולים, כאשר בכל שורה יש 2 מושבים גדולים ביותר, אשר ניתן לכווננם בצורות שונות, לרבות למצב של כמעט שכיבה. יש רווח גדול מאוד בין שורה לשורה המאפשר לכוונן את המושבים למצב של כמעט שכיבה. במחלקה זו מוגש מזון השונה מהמזון המחולק במחלקת אקונומי. במחלקה זו ניתן להזמין לכל אורך הטיסה כוסות קפה אספרסו או קפה קפוצ'ינו.

"ההעדפה של התובעים בטיסות מישראל לוורשה, הנה לטוס במחלקת עסקים, על מנת ליהנות מהטיסה, ועל מנת שהטיסה תהיה חוויה נעימה ולא סיוט. טיסות במחלקת אקונומי, אינן טיסות מהנות ואינן טיסות המהוות חוויה נעימה. מחלקת אקונומי הנה מחלקה צפופה, כאשר בדרך כלל במחלקה זו תינוקות וילדים, אשר בוכים לאורך כל הטיסה", נכתב בתביעה.

מה רבה היתה הפתעתו של התובע כאשר הגיע לשדה התעופה וגילה לתדהמתו כי מדובר בחברת לוט, כאשר: "המושבים במחלקה זו הנם אותם מושבים של מחלקה אקונומי, אלא שבין המחלקה הנקראת ביזנס לבין מחלקת אקונומי מפריד וילון. המרווח בין הכיסאות במחלקת אקונומי למחלקת ביזנס, הנו אותו מרווח (צפוף, כפי שנוהגות חברות הלואו קוסט). בשלושת המושבים הראשונים של אותה מחלקה הנקראת ״ביזנס״, יושבים הנוסעים במושב ליד החלון ובמושב ליד המעבר והמושב האמצעי ריק. ההבדל היחידי בין יושבי מחלקת פרימיום ואקונומי ליושבי מחלקת ״ביזנס״, הינה העובדה שליושבי מחלקת ״ביזנס״, מחולק מזון זהה, אך עם מפה לבנה", נכתב בתביעה.
עם חזרתו לארץ הוא פנה לחברת אל על פיצויים בסך שלושים אלף שקלים. "ההרגשה היא שהנתבעת ״שדדה״ את כספם של התובעים, וזאת ללא שימוש באקדח, אלא באמצעות פרסום כוזב", כתב העורך דין בתביעה.

לפני הגשת התביעה, ממחלקת קשרי הלקוחות, של אל על, דחו את בקשתו לפיצוי והשיבו לו. "אני מודה לך על פנייתך אלינו ומצרה על מורת הרוח שנגרמה לך מסבב טיסותינו לורשה בחודש אוקטובר 2019. להבנתי ההזמנה נפתחה באתר האינטרנט ובוצעה על ידך. בהזמנה גם משתקף שהטיסות הנבחרות מתופעלות על ידי חברת לוט. אכן הטיסה תופעלה ע״י חברת לוט במתכונת טיסת "קוד שייר". טיסות השיתוף הללו מאפשרות היצע רב יותר של טיסות בשעות שונות וליעדים נוספים. צר לי על כי לא ידעת עובדה זו טרם הטיסה. חשוב לי שתדע שבמהלך יצירת ההזמנה באינטרנט עובדה זו משתקפת באופן ברור ובה נמסר כי הטיסה מתופעלת ע״י חברת לוט. ולחילופין, מידע זה נמסר ע״י סוכן נסיעות או נציגי המוקד בהתאם למקום הרכישה", נכתב במכתב התשובה של נציגת מחלקת קשרי לקוחות שסיכמה: "אני מקווה כי למרות אכזבתך נשוב לארח אותך בטיסותינו הבאות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות