בן משפחת אלפרון נאשם בגניבה – ההליכים בעניינו הופסקו

בן המשפחה עמד לדין, בין השאר, גם על הסגת גבול, תקיפה והפרעה לשוטר, אך נשלח לאשפוז פסיכיאטרי ובעקבות זאת הורה ביהמ"ש על הפסקת ההליכים בעניינו
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

כך חולפת לה תהילת עולם. פעם משפחת אלפרון נחשבה לאחת מארבעת משפחות הפשע החזקות בישראל, אולם הזמן חלף ובית משפט השלום בתל אביב הפסיק הליכים פלילים נגד בן המשפחה, כבן 51, בעל עבר פלילי שהואשם בעבירות גניבה, הסגת גבול, תקיפה והפרעת לשוטר במילוי תפקידו והורה לשלוח אותו לאשפוז פסיכיאטרי.

על פי כתב האישום, לפני כחודש הגיע הנאשם לסניף סופרמרקט בגבעת שמואל, נכנס למשרד הסניף פתח את תיקה של העובדת וגנב מארנקה כרטיס אשראי. מנהל הסניף שהבחין בו החל לרדוף אחריו והבחין בו בחנות פלאפונים בקניון הגבעה בגבעת שמואל והנאשם בתגובה זרק על הרצפה את כרטיסי האשראי. עת עיכב המתלונן את הנאשם עד להגעת השוטרים לקניון, תקף הנאשם את המתלונן באופן שסטר בפניו ונתן לו 2 מכות אגרוף. בהמשך יצא הנאשם מהקניון, ושוטר שהבחין בו עצר אותו.

הרשעות אלימות קודמות

נגד הנאשם הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, בה צויין כי בעברו של בן משפחת אלפרון, הרשעות קודמות, בגין עבירות אלימות, רכוש, סמים, החזקת סכין והפרעה לשוטר.

הסנגור, ביקש לשלוח את מרשו לבדיקה פסיכיאטרית מאחר ובעבר הופסקו מספר הליכים בשל אי כשרותו לעמוד לדין. הבוקר הגיעה חוות הדעת שבה נכתב כי בזמן המעשה הוא היה כשיר, אולם כעת הוא כשיר מבחינה נפשית לעמוד לדין. הסנגור ביקש מבית המשפט להורות על הפסקת ההליכים נגד מרשו ואילו התביעה המשטרתית סירבה לכך הפנתה לעברו הפלילי וטענה כי: "אנחנו לא נסכים להפסקת הליכים כיוון שמדובר בנאשם שאין לו כשירות דיונית אבל קיימת לו כשירות מהותית. אי כשירות הדיונית מקורה בשימוש בסמים. משכך, אנחנו מבקשים שהות של חודש, חודשיים כאשר במהלך הזמן הזה יתייצב מצבו ונוכל לקבל חוות דעת עדכנית ולהמשיך את ההליכים המשפטי", אמרה התובעת.

השופט בנימין הירשל דורון, שלא קיבל את עמדת התובעת ציין בהחלטתו כי חוות הדעת היא ברורה ולמדת שאין כשרות דיונית בעניינו של הנאשם אינו נדרש על ידי הסנגור להכריע כעת לעניין הכשרות המהותית. "מטעם זה, אני מתקשה להבין את עמדת המבקשת המסרבת לקבל את המלצות חוות הדעת", כתב השופט בהחלטתו והורה על הפסקת ההליך.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות