8 מבני משפחת כראג'ה נאשמים בסחיטה באיומים

לפי כתב האישום שהוגש לביהמ"ש המחוזי בת"א, הנאשמים סחטו קבלנים בערים חריש, עפולה וכפר סבא והכריחו אותם לשכור שירותי שמירה
נעמה כהן |
שוד שודד איום חטיפה סחיטה
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגש כתב אישום נגד 8 נאשמים, בני משפחת כראג'ה ואחרים וכן נגד שתי חברות בבעלותם, אשר סחטו קבלנים בערים חריש, עפולה וכפר סבא לשכור את שירותי השמירה שהציעו, זאת באמצעות שימוש ב"מוניטין העברייני והאלים" של בני משפחת כראג'ה. סך כספי הסחיטה על פי כתב האישום מסתכמים בכ-4.5 מיליון שקלים, והלבנת ההון לחלק מהנאשמים בלמעלה מ- 12 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, פעלו הנאשמים במשך מספר שנים באופן שיטתי להשתלט על שירותי השמירה באזור חריש, אגב ביצוע עבירות של סחיטה באיומים והלבנת הון בהיקף של מיליוני שקלים. הנאשמים עאבד כראג'ה מחריש, אמיר אזברגה מרהט ותומר דיסקין מת"א, הקימו רשת של חברות שמירה, שפעילותן העסקית התבססה על "המוניטין העברייני" של בני משפחת כראג'ה ואשר העסיקו את בני משפחת כראג'ה בתפקידי שמירה בעיר חריש ובסביבתה.

בתוך כך, קשר עאבד כראג'ה קשר פלילי עם יתר הנאשמים ובמסגרת הקשר, סחטו באיומים קבלנים שונים, בין במישרין ובין באמצעות אחרים, זאת על מנת להניע את הקבלנים לשכור את שירותי השמירה שהציעו הנאשמים בתמורה לתשלום חודשי של אלפי שקלים ובסה"כ כ-4.6 מיליון שקלים. כספי הסחיטה הועברו לחשבונות חברות השמירה באופן שיש בו להסוות את מקור הכספים ואת בעלי הזכויות בהם.

לעתים, פעלו הנאשמים באמצעות חברות בבעלות אחרים, תוך הסתרת בעלותו של הנאשם עאבד כראג'ה בחברות אלו והעסקת עובדים בני משפחת כראג'ה, ולעיתים תוך העסקה גלויה של הנאשמים ובני משפחת כראג'ה בחברות. הנאשמים יצרו קשר עם הקבלנים, הזדהו בפניהם כמי שנמנה על משפחת כראג'ה ודרשו סכומי כסף של עשרות אלפי שקלים עבור שירותי השמירה באתרי בניה. הנאשמים דרשו מהקבלנים לחתום על הסכמים למתן שירותי שמירה עמם מטעם חברה שהקימו והמתלוננים נאלצו מתוך חשש לגופם או לרכושם, לשלם לנאשמים את מה שדרשו.

בקשה למעצר עד תום ההליכים

לעתים, תוך כדי התקדמות עבודות הבניה בפרויקט, דרשו הנאשמים להגדיל את סכומי סחיטה. כאשר נמנעו המתלוננים מתשלום עקב קשיים כלכליים, נגנב לפתע מאתר הבניה ציוד בשווי רב, או לחילופין נקטו הנאשמים באיומים ברורים לפגיעה בהם או בציוד הבניה.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר צוין, כי הנאשמים "מדגימים הלכה למעשה את המציאות העגומה שתוארה על ידי קבלנים ויזמים שהעידו בתיק, לפיה שטחי מדינת ישראל מחולקים באופן בלתי רשמי בין שירותי שמירה של גורמים בעלי מוניטין מאיים".

עוד צוין, כי הנאשמים עשו שימוש מופגן במוניטין המאיים של משפחת כראג'ה על מנת להניע קבלנים לשכור את שירותיהם, אך בהמשך, כבר לא היה להם בכך צורך, שכן כלל הקבלנים התאימו את עצמם למציאות המייאשת שנכפתה עליהם ופנו מיוזמתם לנאשמים על מנת לשכור את שירותם פן יבולע להם.

גם התחכום הרב של הנאשמים, שהקימו והשתלטו על חברות באופן שנועד לטשטש את העובדה כי כל החברות קשורות למשפחה אחת – כראג'ה ועושות שימוש במוניטין האלים והמפחיד של המשפחה, מלמדת על מסוכנותם הרבה. בנוסף, בהתאם לחוק איסור הלבנת הון, מבקשת המדינה מבית המשפט להורות על חילוט רכוש הנאשמים בשווי של מיליוני שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות