שנתיים מאסר לנאשם שהורשע בהתקנת דלתות אש מזויפות

במסגרת הסדר טיעון הודה והורשע אייל בן חיון כי סיפק את הדלתות אף שבפועל לא היו חסינות לאש, ונקבע כי מדובר בעבירות בהן טמון סיכון חיי אדם
דניאל בן חמו |

בית המשפט המחוזי בב"ש, גזר על הנאשם אייל בן חיון שנתיים וחצי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בגובה 250 אלף שקלים וכן חילוט של רכבי קדילק ומרצדס שבבעלותו.

בן חיון הורשע, על פי הודאתו, בעבירות חמורות של מרמה וזיוף באופן חסר תקדים, שכן מדובר בעבירות בהן טמון סיכון חיי אדם, בין היתר לאחר שסיפק והתקין באתרים שונים ברחבי הארץ דלתות אש מזויפות שנחזו כתקניות, אך בפועל לא היו עמידות בפני אש ומבלי שנבחנו תחילה על ידי מכון התקנים. הדלתות הותקנו במבני מגורים ומבני ציבור והיו אמורות לשמש כחיץ בין אש שפורצת במבנה לבין בני אדם שנמצאים בו.

בן חיון הורשע עוד במכירה ואספקה של עשרות דלתות אש מזויפות תוך הטבעת תווית סימון תו תקן במרמה, אספקת מסמכים מזויפים כאילו מדובר בדלתות שקיבלו תו תקן כדין. בית המשפט קבע כי הנאשם פגע בנוסף בערכים המוגנים של הגנה על שלומו ושלמות גופו של אדם לרבות הדיירים שהתגוררו או שהו במבנים בהם הותקנו דלתות האש המזויפות.

סכנת נפשות

על פי כתב האישום, בן חיון בעצמו או באמצעות מי מטעמו חזר לאותם אתרים בהם הותקנו הדלתות והסיר את תוויות הסימון מחלק מהדלתות שהותקנו, זאת על מנת שיוכל לעשות בהן שימוש חוזר שלא כדין. כתוצאה מהמעשים המתוארים בכתב האישום , קיבל הנאשם לידיו סכום של כחצי מיליון שקלים.

מדובר בשילוב של מרמה ממושכת ושיטתית כלפי גופים שונים בהיקפים משמעותיים לרבות באופן כזה אשר העמיד סיכון לחיי אדם, ממניעים של בצע כסף.

הנאשם זייף דלתות אש של ארבע יצרניות בתחום, שקיבלו היתר סימון בתו תקן ממכון התקניםרב בריח, א. רינגל מפעלי מתכת בע"מ, חברת פלרז הנדסה בע"מ, חברת ארפל מקבוצת ארפל אלומאיר בע"מ.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות