ביהמ"ש הרשיע פורץ בהריגת קשיש

אילן אפשטיין הורשע כי פרץ לדירתו של הקשיש, בן 94, במטרה לגנוב את כספו, אך תוכניתו השתבשה והוא חנק את קורבנו והרג אותו
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע את הנאשם אילן אפשטיין, בביצוע עבירות של כניסה למקום מגורים, ניסיון שוד בנסיבות מחמירות, רצח בכוונה תחילה ותוך ביצוע עבירה, אפשטיין פרץ לדירה בכדי לגנוב כסף והרג קשיש בן 94 שהתגורר בה.

בהכרעת הדין קבע בית המשפט כי הוכח ברמת הוודאות הדרושה, מעבר לספק סביר, שבאשמורת שלישית, לפני שמונה שנים נכנס הנאשם לדירת המנוח (ככל הנראה בהיותו תחת השפעת סם מסוג חשיש או קנביס), במטרה לגנוב את כספו של המנוח.

זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה התפרץ לדירה על מנת לגנוב, והדבר לא היה זר לו. הנאשם לא תכנן מראש את מעשיו בכללותם, הוא ידע שהמנוח נוהג להלוות כספים לאנשים, ועל כן הניח שקיים סיכוי טוב שימצא בדירתו כסף מזומן. כפי שנהג במקרי התפרצות אחרים, נכנס הנאשם לדירה דרך החלון שבסלון, שאליו הגיע בטיפוס. הנאשם חלץ נעליו קודם לתחילת הטיפוס והצטייד במסיכה. פעולותיו העידו על חשיבה רציונאלית, על דרך פעולה שגרתית ומתוכננת, והיה בהן כדי לשלול את הטענה שלפיה הוא היה במצב של חוסר שליטה גופנית המאפיין מצב של "קריז".

נסיבות מחמירות

הנאשם תכנן להיכנס לדירה בשעת לילה מאוחרת, בזמן שהמנוח ישן, לשם איתור כסף בדירתו, ובהמשך תכנן לעזוב את הדירה. תכניתו השתבשה, המנוח התעורר, צעק, ואילו הנאשם אחז בגרונו, הפילו מספת הסלון שעליה נם את שנתו, הטיח ראשו ברצפה, תחב גרב לפיו והמנוח נדם. הנאשם ניסה לאתר בדירה כספים על מנת לקחתם, ולאחר זמן קצר, החל המנוח להשמיע קולות בשנית. הנאשם שב והטיח ראשו ברצפה פעמים נוספות וחנק אותו עד שהמנוח דמם. הנאשם המשיך לחפש בדירה עוד זמן רב (כשעה), הזיז רהיטים ממקומם, רוקן מגירות מתכולתן, נבר, חיטט, הפיל חפצים רבים ארצה, עד שהיתה בדירה בוקה ומבולקה.

משלא איתר כספים בדירה עזב אותה ויצא דרך דלת הכניסה. עם הגיעו לכניסה לבניין נעל נעליו ועזב את המקום.

לאחר בחינה וניתוח הגיע בית המשפט למסקנה שהנאשם גרם למותו של המנוח בכוונה תחילה, אף פעל במזיד עת המית את המנוח, על מנת שיוכל לשדוד אותו ולגנוב מדירתו, ההמתה לא בוצעה בנסיבות של אחריות מופחתת, ובעבירת הרצח שביצע הנאשם יש נסיבות מחמירות, היא בוצעה תוך ביצוע עבירה אחרת, ובאכזריות מיוחדת.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות