הפרקליטות תדרוש שנתיים מאסר לדורס למוות של "סבא הברזל"

שלו ישי, בן 20 מת"א, נאשם בגרימת מוות בנהיגה רשלנית ובהפקרה לאחר שדרס למוות את רוכב האופניים ד"ר דוד לויאל ז"ל, בן ה-64 וברח מהזירה
גילי סיוון-כהן |
תאונה, אילוסטרציה Envato

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד שלו ישי, בן 20 מתל אביב, שדרס למוות לפני שנתיים את רוכב האופניים ד"ר דוד לויאל ז"ל, בן ה-64 וברח מהזירה, כתב אישום מייחס לו בגין גרימת מוות בנהיגה רשלנית והפקרה בנסיבות מחמירות, תוך הסדר טיעון בו הפרקליטות לא תדרוש יותר משנתיים מאסר.

על פי כתב האישום, כעשרים דקות לפני שישי דרס את לויאל ז"ל, הוא נהג בכביש 431, מכיוון מערב למזרח, במהלך הנסיעה לא שמר מרחק ממונית שנסעה לפניו והתנגש בה וגרם לה פגיעה מאחור. ישי ונהג המונית סיכמו כי ישי ימשוך 1,400 שקלים לתיקון המונית והשניים נסעו לקניון ראשונים, ישי משך כסף, מסר לעמר והמשיך לדרכו.

לאחר מסירת הכסף, ישי המשיך בנסיעה בשדרות נים בראשון לציון, לכיוון רחוב קלמן שור, באותה העת רכב על אופניו לויאל שהתאמן לתחרות איש הברזל, בכתב האישום מצוין כי ישי לא הבחין בו, התנגש בו בעוצמה והטיחו על גג הרכב וממנו עף לכביש. ישי לא הגיש סיוע ללויאל, וברח מהזירה לבית חברתו שברמלה והלך לישון. צוות מד"א פינה את לויאל לבית החולים אסף הרופא כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית וכעבור זמן קצר הוא נפטר מפצעיו. בהמשך היום כשהבין ישי שהמשטרה מחפשת אותו, הוא התייצב בתחנה והסגיר עצמו.

הסדר טיעון מקל

כאמור הפרקליטות הגיע עימו יותר משנתיים לאחר המקרה להסדר טיעון מקל בו הוא מואשם בגרימת מוות בנהיגה רשלנית והפקרה לאחר פגיעה בנסיבות מחמירות. אתמול בדיון אמר נציג הפרקליטות כי במסגרת טיעונים לעונש תבקש להשית על הנאשם עונש מאסר בפועל של 24 חודשים ותבקש עונש פסילה בפועל של 12 שנים ואילו ההגנה חופשיה בטיעוניה לעונש.

ד"ר לויאל ז"ל שהיה רופא שיניים, נחשב לדמות מוכרת בעולם הסבולת הישראלית והוא סיים בחייו 12 תחרויות "ישראמן", תחרות איש הברזל של ישראל וכשנה לפני שנהרג סיים ראשון בקטגוריית הגיל שלו. שבוע לאחר שנהרג, 2,200 המשתתפים פתחו את תחרות ה-IRONMAN בדקת זיכרון כמחווה ל״סבא הברזל״, ד״ר לויאל שאמור היה להשתתף.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות