הלבנת הון בתחום המשכנתאות: "זייפו מסמכים כדי לקבל הלוואות"

יחידת ההונאה של מחוז מרכז פענחה פרשיית הונאה והלבנת הון בהיקף של 11 מיליון שקלים בתחום המשכנתאות. השבוע יוגשו כתבי אישום נגד שני מעורבים בעוקץ
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

יחידת ההונאה של מחוז מרכז פענחה פרשיית הונאה והלבנת הון בהיקף של 11 מיליון שקלים בתחום המשכנתאות ובהתאם לממצאי החקירה הסמויה יוגש השבוע כתב אישום נגד שני החשודים בפרשה.

יחידת ההונאה של מחוז המרכז ניהלה חקירה יזומה במישור הסמוי, שעניינה חשד לעוקץ משכנתאות והלבנת הון בהיקף של כ 11 מיליון שקלים, תוך זיוף מסמכים וקבלת דבר במרמה ע"י מספר מעורבים.

התחזות ליועץ משכנתאות

עם התקדמות החקירה חשפו החוקרים את השיטה במסגרתה, שני החשודים – תושבי יהוד מונסון ומושב אחיעזר, בני 54 ו 47, זייפו עפי החשד תמורת סכומי עתק, מסמכים פיננסים עבור משפחות שסורבו לקבל משכנתא, כך שיקבלו הלוואות שלא כדין מהבנקים, כאשר אחד החשודים אף התחזה בפני הבנקים כיועץ משכנתאות מוסמך, לשם תיווך המסמכים המזויפים בתחבולה.

בתוך כך, החקירה נוהלה בשיתוף רשות המיסים והיחידה לחדלות פירעון בהוצאה פועל וזאת עקב העבירות שנחשפו במהלכה וכאמור עם סיום החקירה ועפ"י ממצאיה, צפויה פרקליטות מחוז מרכז להגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד שני החשודים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות