רצח איה חג'אג' בלוד לעיני ילדיה – כתב אישום נגד 4 תושבי חורה

לביהמ"ש המחוזי מרכז הוגש כתב אישום כנגד איימן עשיוי, 51, מורה עשיוי, 39, ושני קרובי משפחה קטינים על דקירתה למוות של חג'אג' שהיתה בהריון מתקדם
רונן לוי |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום כנגד איימן עשיוי, 51, מורה עשיוי, 39, מחורה ושני קרובי משפחה קטינים בגין רצח, לאחר שתכננו והוציאו לפועל את התוכנית לדקור את איה חג'אג' למוות כשהיא בשבוע 30 להריונה, לנגד עיני שני ילדיה הקטינים.

מכתב האישום עולה כי איימן נשוי למורה, אלו נישואיו השניים, שני הקטינים הם קרובי משפחתם, וכי איה חג'אג' ז"ל היא ביתו של איימן מנישואיו הראשונים. איה הייתה נשואה, התגוררה בלוד, אם לשלושה ילדים קטנים ובהריון בשבוע 30. הרקע לביצוע הרצח נבע מכך שאיימן ביקש מאשתו הראשונה לחזור להתגורר איתו ועם משפחתו בחורה, אך היא סירבה, ואיה ואחיותיה, תמכו בסירובה של אמן. לכן איימן התנכל ואיים עליה ועל אחיותיה, וב29.11.23 החליט, לאחר גיבוש תוכנית ממשית, להמית את בתו איה.

איימן שיתף את קרובי המשפחה הקטינים בתוכנית שהחליטו להצטרף ולממש אותה. לטובת העניין, השלושה נפגשו בחצר ביתו של איימן בחורה, סיכמו כי הקטינים ייסעו לפנות בוקר ללוד מצוידים בסכין, ימתינו לאיה מחוץ לביתה, וכשיבחינו בה, קטין 1 יצא מהרכב ידקור אותה למוות והשניים ימלטו מהמקום כשקטין 2 נוהג. באותו יום הקטינים גנבו לוחית זיהוי והתקינו אותה על הרכב שבנו של איימן הביא עבורם.

לבושים שחור ועוטים מסכות שחורות

באותו ערב, בהתאם לתוכנית ובהנחייתו של איימן, נסעו הקטינים ללוד לבושים שחורים עם מסכות פנים שחורות וסכין. ב30.11.23 בסביבות חמש בבוקר חנו מתחת לביתה של איה וארבו לה. כשיצאה בשמונה בבוקר עם שני ילדיה בני ארבע וחמש, יצא הקטין מהרכב, הסתער לעברה והחל לדקור אותה מאחור. הוא המשיך ודקר אותה גם כשניסתה להתגונן וכשהייתה שרועה על הרצפה בגבה, בחזה וברגלה, לעיני ילדיה, ולאחר מכן נכנס לרכב והשניים נמלטו משם. עוברי אורח הזעיקו סיוע אך איה הגיעה לבית החולים ללא סימני חיים. הרופאים ביצעו ניתוח קיסרי בהול בניסיון להציל את העובר אך גם היא הוצאה ללא רוח חיים.

הקטינים שנמלטו לחורה הסירו את לוחיות הזיהוי הגנובות מהרכב, השליכו את הסכין למדורה בחצר הבית, איימן שטף את ידו של הקטין שנפצעה בזמן הדקירות ומורה חבשה אותו. הקטין השני ניסה לגבש טענת "במקום אחר הייתי" והחל להסתובב במקומות בהן מותקנות מצלמות. בזמן מעצרו של קטין 1, מורה שלחה הודעה קולית לאחד מבניה ותדרכה אותו מה לומר בעדות על מנת לשבש חקירה.

אלימות מתמשכת

כתב האישום כולל אישום נוסף לגבי אירוע שהתרחש באפריל 2022 בו איימן ישב בחצר ביתה של איה, יחד עם שניים מאחיה ומסיבה לא ברורה החל לתקוף אותה, היכה אותה באגרופים בפניה, בשיערה ובעט בה כשהיא על הרצפה מתחננת שיניח לה. בעלה של איה שמע את הצעקות, יצא לחצר וניסה להזיז אותו, אולם איימן שלף סכין ואיים על בעלה שיתרחק. אמא של איה, אשתו של איימן מנישואיו הראשונים שמעה את הצעקות, הפרידה בניהם ולקחה אותה לבית החולים. באישום זה מיוחסת לאיימן עבירה של חבלה חמורה בבן משפחה.

כתב האישום מייחס לאיימן ולשני הקטינים עבירות של רצח בנסיבות מחמירות בצוותא חדא, שינוי זהות של רכב או של חלק של רכב, שיבוש מהלכי משפט. לקטין 2 מיוחסת גם עבירה של נהיגה רישיון נהיגה תקף (לא הוציא מעולם), נהיגה ללא ביטוח, ולמורה מיוחסת עבירה של שיבוש מהלכי משפט. בנוסף הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים כנגד איימן ושני הקטינים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות