מתנדב זק"א לקח מזכרת מבארי ונעצר ל-22 שעות

המשטרה הביאה את המתנדב לביהמ"ש בחשד כי גנב RPG חלוד ושרוף שלא ניתן להשתמש בו. "ספק אם אכן מדובר בנשק", כתבה השופטת שהורתה על שחרורו
רונן לוי |
מתנדבי זק"א בחורבות קיבוץ בארי. צילום: פלאש 90

מתנדב בזק"א שסייע במשך חודשיים לכוחות הביטחון בישוב בארי, ועשה עבודת קודש כשאסף בידיו גופות וחלקי גופות על מנת להביאם לקבר ישראל, מצא את עצמו במעצר 22 שעות לאחר שלקח מהשטח למזכרת נשק RPG חלוד ושרוף שלא ניתן להשתמש בו. בית המשפט שיחרר אותו תוך מתיחת ביקורת קשה על המשטרה שביקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים. "ספק אם אכן מדובר בנשק, לאור מצבו כפי שהיה עת נלקח על ידי החשוד, שרוף ברובו", כתבה השופטת לימור חלד-רון וביקשה להעביר את החלטתה למפקד המרחב.

אנשי זק"א, החל מהיום הראשון ללחימה, החלו בעבודת קודש בישובים ובבסיסי צה"ל, אשר עברו טבח בשבת השחורה, עבודה שאיש לא מסוגל לעשות פרט אליהם. בשבוע שעבר, בעקבות מידע שהגיע למשטרה, על כך שאחד מהמתנדבים אסף נשק RPG שמצא בשטח עם ארגז תחמושת הגיעו השוטרים אל ביתו ועצרו אותו לחקירה.

"אין עילת מעצר"

למרות שהמתנדב הודה בתחנת המשטרה החליטו השוטרים להביא אותו לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם ביקשו את המשך מעצרו בשלושה ימים בעילת מסוכנות וחשש לשיבוש בגין ביצוע עבירות של החזקת נשק בלא רשות. בא כוח החשוד, עו"ד מנשה סלטון, ציין בבית המשפט כי מדובר בנשק שנלקח מהשטח שלא עונה בהגדרתו לנשק, כי זה לא כלי שמסוגל להרוג כי הוא שרוף. "מי שלקח את זה הוא בן אדם שמתנדב בזק"א כ-12 שנה. מדובר בבחור שלו שבמשך חודשיים אסף בידיו גופות, חלקי גופות וסייע ככל שאפשר. היה כמעט חודשיים ברעים, וכמעשה שטות לקח חפצים שנחזים להיות נשק כמזכרת וחשב למסגר אותם", אמר עו"ד סלטון והוסיף: "לקיחת נשק למזכרת היא ברף הכי נמוך ברוב המקרים אין עילת מעצר וספק אם מדובר בנשק כהגדרתו, אפשר לשחרר אותו ללא תנאים. הכלי השרוף נמצא בחזקת המשטרה כעת".

השופטת חלד-רון, שדחתה את בקשת המשטרה להמשך מעצר המתנדב ושיחררה אותו בערבות עצמית בלבד, ציינה כאמור כי ספק שאכן מדובר בנשק וככל שמדובר בנשק, מדובר בחשד סביר לביצוע עבירת החזקת נשק ברף הנמוך ביותר ואין שום עילת מסוכנות והיא תמהה על החלטת המשטרה לעצור את החשוד, ולהביאו אחרי 22 שעות של מעצר. " מקום שמדובר במתנדב זק"א, אשר הגיע לדרום ביום 9.10.23 לבצע עבודת קודש, טוב היתה עושה המשטרה אם היתה פועלת לשחרורו של החשוד בתנאים כבר אתמול, וזאת לנוכח נסיבותיו המיוחדות של המקרה דנן", כתבה השופטת בהחלטתה.

עוד הוסיפה השופטת: "מתקפת 7.10.23 ומלחמת "חרבות ברזל" שבאה לאחריה, מעמידים בפני משטרת ישראל אתגרים רבים חדשים, ומעמידים אותה בפניי סיטואציות מורכבות, אשר מחייבות אותה לבצע תפקידה ברגישות ובשום שכל. לצערי, לא כך נהגה המשטרה במקרה הזה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות