הפרקליטות ממשיכה להיאבק בהסתה: 39 אלף תכנים הוסרו מאוקטובר

מאז מתקפת הטרור פועלת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה באופן אינטנסיבי ביותר מול הפלטפורמות המקוונות להסרת תכני טרור הנוגעים לפעילות חמאס
אייל חן |
הפגנת תמיכה בחמאס, החודש בחברון. צילום: פלאש 90

פרקליטות המדינה ממשיכה לטפל בחומרה בגילויי הסתה לטרור ובתכנים שיש בהם שבח ועידוד למעשי טרור מאז מתקפת הטרור ב 7 באוקטובר החלה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לפעול באופן אינטנסיבי ביותר מול הפלטפורמות המקוונות להסרת תכני טרור הנוגעים למלחמת "חרבות ברזל" ולמתקפת הטרור של החמאס.

צוות הסרת תכנים במחלקה תוגבר במהלך החודשיים האחרונים, והוא פועל מול גורמי הביטחון הרלוונטיים, העוסקים באיתור וזיהוי תכנים מפרי חוק המסכנים את ביטחון המדינה. עד כה, קיבל הצוות לבחינה כ-39 אלף תכנים, חשבונות, דפים וקבוצות, שהתפרסמו ברשתות החברתיות השונות ובאתרי אינטרנט. מתוך תכנים אלה, הוגשו למעלה מ-26 אלף בקשות להסרת התכנים, החשבונות, הדפים או הקבוצות כאמור.

למעלה מ-92% מהתכנים שהועברו לפלטפורמות של קבוצת מטא (פייסבוק ואינסטגרם), וכן לטיקטוק וליוטיוב – הוסרו. נוסף על האמור, בוצעו מספר פעולות יוצאות דופן להסרת תכנים או משתמשים מפרי חוק.

בפרקליטות מסבירים, כי בין יתר הפעולות שננקטו, בוצעו פניות בנוגע לכמה האשטאגים המסיתים לטרור או משבחים ארגוני טרור. הסרת ההאשטאגים הובילה מידיית להסרת כל התכנים (אלפים) שבהם הופיע ההאשטאג.

ללא סלחנות

בנוסף, בוצעה פנייה להסרת למעלה מ-100 קטעי קול ("סאונדים") בפלטפורמת טיקטוק, המסיתים לטרור או משבחים ארגוני טרור. כמו כן, בוצעו כמה פעולות ייחודיות ביחס לתכנים הקשורים בחטופים. כך, נעשו פניות להסרת סרטונים של ארגון החמאס המציגים חטופים באופן המבזה אותם והמגלם טרור פסיכולוגי, או כאלה העלולים לסכן את החטופים. בנוסף, בוצעו פניות להסרת פרופילים המתחזים לחטופים.

פניות אחרות לפלטפורמות המקוונות באו בעקבות התופעה שבה פורסמו תגובות פוגעניות רבות לפרסומים רגישים של משפחות חטופים/נרצחים. בעקבות זאת, הוגבלה האפשרות להגיב לפרסומים מסוימים בישראל.

בפרקליטות המדינה מוסיפים כי בוצעו פעולות משפטיות למניעת הדלפות מכוונות של מידע אישי שהושג ע"י גורמים עוינים לאחר פריצה לשרתים של מוסדות ציבוריים.

במקביל, בוצעו פניות למספר פלטפורמות מקוונות בנוגע לפעילות בלתי אותנטית ומתואמת (Coordinated Inauthentic Behavior) שעומדים מאחוריה גורמים עוינים, של מאות חשבונות שנועדו להשפיע על דעת הקהל בישראל. הפניות הובילו להסרת הפרופילים הלא-אותנטיים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות