סלקציה בגניבת רכבים? תושב קלקיליה חשוד כי שדד מיהודים וויתר לערבים

הצעיר, כבן 18, נאשם כי, ביחד עם חבריו, ביצע מעשי שוד כלפי נהגים יהודים, אך וויתר לנהגים ערבים. בחקירתו הכחיש את כל החשדות המיוחסים לו
דניאל בן חמו |
בדרך ליום שגרתי. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

תושב קלקיליה, בן 18, ניסה ביחד עם כמה מחבריו לשדוד מכוניות של יהודים, בשני מקרים הצליחו הקורבנות להימלט מפני הנאשם וחברו ואילו במקרה השלישי, רגע לפני ששדדו את הרכב הבינו שמדובר בערבי והניחו לו לנפשו. היום הוגש נגד אח מהם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

כשבועיים לאחר תחילת הלחימה בעזה קשר הנאשם עם חבריו לשדוד כלי רכב של יהודים, באמצעות חסימת נתיב נסיעתם והשתלטות על כלי הרכב, לשם כך הם הצטיידו במסכות רפואיות וצינור ברזל, וכן עשו שימוש ברכב מילוט מסוג תוך שזייפו את לוחית הזיהוי של הרכב, באמצעות סרט דביק. בשעת צהרים הם יצאו לאזור הכפר ״נבי אליאס״, לאחר שתצפתו על כלי רכב ואיתרו מתלונן יהודי נוהג ברכב מסוג מרצדס והחליטו יחדיו כי הנאשם ינהג ברכב, מאחר וסברו שהוא הנהג המיומן ביותר.

בהתאם לתכנית השוד, חסמו עם רכבם את נתיב נסיעתו של המתלונן, תוך שאחד מהם פתח את הדלת והתפרץ עם גופו לעבר הכביש, אך המתלונן סטה ימינה ונמלט מהמקום. כעבור שעה קלה בעוד הם ממשיכים לתור אחר כלי רכב של יהודים, סימנו כמטרה נוספת מונית מסוג טויטה הנהוגה על ידי נהג מונית, אותו זיהו כיהודי. או אז חסמו המשיב והאחרים את נתיב נסיעתו של נהג המונית ושניים מהם יצאו לעברו מהרכב, רעולי פנים, בעוד אחד מהם מצויד בצינור.

הכחשה בחקירה

או אז, נטען עוד בכתב האישום, הכו השניים בחלון האחורי של המונית ושברו את החלון, ואילו הנוסעת שישבה בסמוך לחלון צעקה בבהלה. בשלב זה הצליח נהג המונית לסטות לנתיב הנסיעה הנגדי, לעקוף את רכבם של הנאשם והאחרים ולהימלט מהמקום. בחלוף פרק זמן קצר, איתרו הנאשם וחבריו רכב נוסף שבכוונתם היה לשדוד, אך לאחר שהתחוור להם כי הנהג ממוצא ערבי, נמנעו מלהוציא לפועל את תכנית השוד.

הנאשם נעצר ביום רביעי שעבר ומעצרו הוארך מעת לעת על ידי בית המשפט גרסתו הינה שהוא מאשר את כניסתו לישראל שלא כדין, עם תפיסתו, אך מכחיש את ביצוע יתר העבירות מכל וכל, שולל היכרות מוקדמת עם חבריו למעשים זאת למרות שנתפסו תכתובות ענפות ביניהם, אותן הכחיש. בהמשך הוא שמר על זכות השתיקה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות