15 שנות מאסר לנאשם במעורבות בפיגוע פלילי ב-2003

גולן אביטן הורשע בעבירות של ניסיון רצח על רקע מעורבותו בפיגוע הפלילי בו מצאו את מותם 3 חפים מפשע. הוא יפצה את בני משפחותיהם ב-125 אלף שקל
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדת פרקליטות המדינה וגזר על גולן אביטן ענישה מחמירה של 15 שנות מאסר בפועל, 3 שנות מאסר על תנאי וכן פיצוי בגובה 125 אלף שקל שיחולקו בין נפגעי העבירה ומשפחותיהם.

כזכור, אביטן הורשע בחודש ספטמבר האחרון בסיוע לרצח בגין מעורבותו בפיגוע הפלילי שאירע בשנת 2003 ברחוב יהודה הלוי בת"א, ובו מצאו את מותם 3 חפים מפשע, וכן בהספקת אמצעים לפיצוץ שאירע בכיכר פלומר באותה השנה.

במהלך שנת 2015 הוגש כנגד אביטן ואחרים כתב אישום במסגרת "פרשה 512", שבמרכזה ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל. באוגוסט 2023 הרשיע בית משפט השלום את אביטן בעבירה של בריחה ממשמורת חוקית ושיבוש הליכי משפט, לאחר שבמהלך שנת 2018, בעת שהיה עצור באיזוק אלקטרוני ומצוי תחת פיקוח, נמלט למרוקו.

לא סוף פסוק

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל לכתב האישום, ציינו נציגי הפרקליטות כי "המשיב ברח בעודו עצור באיזוק אלקטרוני ותחת ערבויות בסך מיליוני שקלים. לבריחה קדם תכנון קפדני וביצוע פעולות הכנה מתוחכמות. המשיב פעל בתעוזה רבה תוך שהוא דורס ברגל גסה את האמון שנתן בו בית המשפט ונתנו בו ערביו ובמטרה מוצהרת לסכל את ההליך המשפטי שמתנהל נגדו ולהימנע מהעונש הצפוי לו, אם יורשע".

לגולן אביטן יוחסו עבירות בריחה, שיבוש מהלכי משפט והפרת הוראה חוקית.

עניינו של הנאשם בתיק הבריחה ממתין לטיעון לעונש ולגזר דין. השופטים גיליה רביד, ירון לוי ושי יניב גזרו כאמור היום את עונשו בתיק העיקרי.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת גיליה רביד

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות