במקום ריהוט ושעונים מעוררים: המכולה הכילה אלפי סיגריות אלקטרוניות

עובדי בית המכס בנמל אשדוד חשפו ניסיון להבריח כמות גדולה של סיגריות אלקטרוניות תוך התחמקות מתשלום מסים בהיקף של כ-4.3 מיליון שקלים
דניאל בן חמו |

עובדי בית המכס בנמל אשדוד חשפו במהלך סוף השבוע ניסיון להבריח כמות גדולה של סיגריות אלקטרוניות ונוזל למילוין, תוך התחמקות מתשלום מסים בסכום כולל של כ-4.3 מיליון שקלים.

הסיגריות והנוזל הובאו לארץ במכולה, שהוצהר בפני המכס כי היא מכילה ריהוט ושעונים מעוררים שיובאו מסין. בבדיקה יזומה שערכה יחידת הבודקים של מכס אשדוד נמצא כי המכולה מכילה 120 קרטונים שכל אחד מהם מכיל 200 סיגריות אלקטרוניות. עוד נמצאו קרטונים המכילים חלקים להרכבת סיגריות אלקטרוניות ונוזל למילוי.

בעקבות ממצאי הבדיקה נפתחה חקירה של יחידת סמים ומכס אשדוד (יס"מ) במסגרתה נעצר אביחי חזיזה, מנהל בחברת הובלות המתגורר ברמלה, בחשד שהגיש את ההצהרה הכוזבת על מנת להבריח את הסיגריות לישראל מבלי לשלם את המס בגינן. החשוד הובא בפני בית משפט השלום בבאר שבע ושוחרר בתנאים מגבילים.

על סיגריות אלקטרוניות חל כיום מס קניה בשיעור של 145% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 4.64 שקל למ"ל אך לא פחות מ-8.9 שקל למ"ל. רשות המסים פועלת בכל עת לאיתור וסיכול של ניסיונות הברחה וזיוף של סיגריות אלקטרוניות ונוזל למילוין.


עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות