כתב אישום נגד 2 קטינים תושבי אום אל פחם: "יצאו לת"א במטרה לרצוח חייל"

פרקליטות מחוז ת"א הגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר את כתב אישום נגד השניים, כבני 14, ולפיו הם תכננו לבצע פיגוע דקירה בחייל ולהפוך ל"שהידים"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

פרקליטות מחוז ת"א הגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בת"א כתב אישום נגד שני קטינים כבני 14, תושבי אום אל-פחם, לאחר שקשרו קשר לבצע מעשה טרור בדרך של רצח חייל צה"ל באמצעות סכין, ולהפוך ל"שהידים". כן ביקשה הפרקליטות לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים. כתב האישום מייחס לקטינים עבירה של מעשה טרור של ניסיון רצח.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד תמר אניס מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), עולה כי הקטינים תכננו להוציא לפועל את פיגוע הדקירה בתחילת החודש, ב-2 בנובמבר, בת"א.

על רקע "חרבות ברזל"

לשם כך, כך מפורט בכתב האישום, נפגשו השניים בבוקר בבית הספר שבו הם לומדים, כשהם מצוידים בשני סכינים ונסעו לת"א. בהגיעם למסוף 2000, החביאו את תיקיהם והחלו לצעוד הלוך ושוב באיטיות ברחוב ארלוזורוב, תוך שהם מביטים לצדדים במטרה לאתר חייל צה"ל, עד שנעצרו ונתפסו ע"י שוטרים שסיירו במקום והבחינו בהתנהגותם החשודה.

במקביל לכתב האישום הוגשה בעניינם של השניים בקשה למעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר כתבה הפרקליטות, כי "חרף העובדה שהמשיבים הינם קטינים, הם גילו תעוזה ונחישות בניסיון להגשים את תוכניתם הזדונית לרצוח חיילים ישראלים. התעוזה של המשיבים התבטאה בכך שהגיעו למתחם 'מסוף 2000' הנמצא בלב העיר תל אביב, בשעות הבוקר, בעת שהמתחם הומה חיילים ואזרחים. יודגש בהקשר זה, כי תוכניתם הזדונית לא צלחה רק בדרך נס, ובזכות עירנותם של השוטרים שהיו בסיור שגרתי במקום. כל האמור לעיל מתחזק, נוכח העובדה שמדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה קשה שנכפתה עליה ע"י מתקפת טרור רצחנית מרצועת עזה".


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות