המדינה מקצה משאבים לטיפול באלימות ופגיעה מינית במתחמי מפונים

מנכ"ל משרד המשפטים הורה על הקמת צוות משימה מממשלתי להבטחת מוגנות מפני אלימות ופגיעה מינית בילדים ונוער במתחמי המפונים
מעיין לביא |
מפונים מישובי עוטף עזה בים המלח (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה). צילום: פלאש 90

ועדת המנכ"לים לזכויות ילדים ונוער בראשות מנכ"ל משרד המשפטים איתמר דוננפלד הורתה על הקמת צוות משימה מממשלתי להבטחת מוגנות מפני אלימות ופגיעה מינית בילדים ונוער במתחמי המפונים ברחבי הארץ.

ההחלטה על הקמת הצוות המשותף למשרדי הממשלה התקבלה לאור הצורך במענים לנושא זה במצבי חירום, במיוחד בנסיבות טראומטיות כמו במלחמה הנוכחית, הריחוק של הילדים והנוער מהסביבה הקהילתית המוכרת והשהייה הממושכת במתקני המפונים, לצד דיווחים על מצבי פגיעות בילדים ונוער שהחלו להגיע לגורמי המקצוע ומטופלים על ידי הגורמים הרלוונטיים.

צוות המשימה יכלול גורמים בכירים ממשרדי הממשלה הרלוונטיים והוא יפעל בהובלת המשרד לביטחון לאומי, משרד ראש הממשלה ומשרד המשפטים. בין היתר, הצוות יפעל בשים לב להמלצות שהועברו על ידי עו"ד מיכל גולד, המתאמת הממשלתית לזכויות ילדים ונוער מהחטיבה החברתית במשרד המשפטים ועו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד, העומדות בראש השולחן העגול הרב-מגזרי בעת מלחמה.

בין היתר, יפעל הצוות להסדרת האבטחה לכניסה ויציאה ממתחמי המפונים וכן להסדרת הסדרי הלינה במתחמים לילדים ונוער. בנוסף, יוסדר נושא אישורי ההעסקה במתחמים על פי חוק מניעת העסקה של עברייני מין. הצוות יפעל להסדרה מבוקרת של כניסת גורמים חיצוניים למלונות מפונים והנפקת תגי זיהוי, למינוי גורמים בבתי המלון לנושא מוגנות והקמה מחודשת של ועדות מוגנות יישוביות ומינוי נאמן מוגנות.


עו"ד אסף גל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות