אב הורשע שהיכה את בנו התינוק וגרם לו לדימום מוחי

ביהמ"ש המחוזי קבע כי הגבר תקף את התינוק ואת אחיו התאום, בני מספר שבועות, וגרם להם לחבלות ולסכנת חיים של ממש. עונשו טרם נגזר
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע אב שתקף את בניו, זוג תאומים בני מספר שבועות, וגרם לאחד מהם דימום מוחי. עונשו של הגבר טרם נגזר.

על פי כתב האישום, הנאשם טלטל בחוזקה את בנו התינוק בן מספר השבועות וכתוצאה ממעשיו נגרם לו, בין היתר, דימום מוחי והוא אושפז בבית החולים ביחידת טיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם לסירוגין, כשנשקפת סכנת חיים לחייו וכן לנזק בלתי הפיך לאיברים שונים בגופו. במסגרת אשפוזו של התינוק קיבל הנאשם עריסת תינוקות על מנת להתנייד עם בנו השני בבית החולים.

במסגרת הבדיקות נשלח לבצע בדיקה עבור בנו השני אך היא התעכבה.

העיכוב עורר את כעסו והוא החל לצעוק ולקלל את אנשי הצוות, בין היתר, כי קיבל עריסה לא תקינה שהוא "לא היה שם עליה ארגז של תנובה", ובתוך כך הרים את העריסה ובה התינוק באוויר והטיח אותה ברצפה.

בתשובה לכתב האישום כפר הנאשם במעשים המיוחסים לו, באשר לאירוע הטלטול טען כי מדובר בעלילה שלא הייתה מעולם ובאשר לאירוע שהתרחש בבית החולים טען כי המעשים המיוחסים לו הוצאו מכל פרופורציה.

המומחים קבעו: הנזק בגלל טלטול התינוק

כמו כן נטען על ידי באי כוחו, באמצעות מומחים מטעמם, כי הגורם למצבו הרפואי של התינוק שטולטל הוא אוטם בווריד שגרם לדימום.

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד יעל איגרא, דחתה את טענת ההגנה וביקשה לקבוע, על סמך מארג הראיות שהציגה, בין היתר עדויות מומחים ואמירותיו של הנאשם בחקירותיו, כי פגיעת הראש ממנה סבל התינוק שטולטל נגרמה כתוצאה מחבלת ראש מתעללת, כלומר, שהוא טולטל על ידי אדם. כמו כן, באשר לתקיפת בנו השני ששכב בתוך העריסה, נטען על ידי הפרקליטות כי עדויותיהם של העדים לאירוע היו מפורטות ומהימנות. בתוך כך בית המשפט הרשיע את הנאשם בביצוע עבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה חמורה ותקיפת קטין על ידי אחראי.


עו"ד אברהם ג'אן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות