כתב אישום נגד תושב י-ם: השליך בקבוק תבערה לעבר ביהמ"ש

במשטרה טוענים כי החשוד, תלמיד ישיבה, השליך בקת"בים גם אל עבר מוסדות פיננסים ומבנים נוספים בבירה: "נמשיך לפעול בנחישות נגד מי שיסכן את שלום הציבור"
רונן לוי |
בקבוקי תבערה. צילום: פלאש 90

לביהמ"ש המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד חיים אברמסון, תושב העיר כבן 25, בגין יידוי בקבוק תבערה לעבר מוקדים שונים בעיר, ובהם בימ"ש השלום ובתי ערבים, במהלך מלחמת "חרבות ברזל". כן הוגש כתב אישום נגד חברו שמעון כהן, תושב בני ברק כבן 19, הנאשם שסייע לו באחד המקרים. במקביל, ביקשה הפרקליטות לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. המשטרה: ״נמשיך לפעול בנחישות נגד כל מי שיסכן את שלום הציבור ובטחונו״.

בחודש שעבר החלה חקירה במחוז ירושלים במשטרה, בעקבות יידוי בקבוק תבערה לפנות בוקר לעבר מבני בנקים שהיו סגורים באזור מאה שערים, ולעבר בימ״ש השלום בירושלים. בעקבות מקרים אלו נגרם נזק למבנים ולא היו נפגעים. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

חוקרי ימ״ר ירושלים פעלו לאיסוף ראיות וממצאים, והתחקו אחר זהות החשוד המרכזי במעשה. החשוד נעצר בישיבה במרכז ירושלים ע״י בלשי המשטרה. בחיפוש שערכו בלשי ימ״ר ירושלים במקום, הם איתרו בתא השירותים בישיבה תיק ובו פרטי לבוש של החשוד בעת ביצוע חלק מהמעשים.

תלמידי הישיבה חשודים בהצתה

אברמסון נאשם בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, פעולה בנשק למטרת טרור, מעשה טרור של הצתה, נשיאת נשק, הצתה ותקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות. כהן נאשם בעבירות של סיוע למעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, פעולה בנשק למטרת טרור וסיוע למעשה טרור של הצתה.

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד שי עציון מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), בחודש אוקטובר יידה אברמסון עשרות בקבוקי תבערה לעבר מספר מוקדים בירושלים. באחת הפעמים שיתף את חברו שמעון כהן בכוונתו לפגוע בתושבים ערבים, והשניים קנו מוצרים להכנת בקבוקי תבערה. אברמסון הכין את בקבוקי התבערה, הפציר בכהן שיצטרף אליו לביצוע המעשים וכהן ביקש ממנו כי יחדול ממעשיו. אברמסון המשיך בתכנונו, ויידה בקבוקי תבערה לעבר שלושה בתים של תושבים ערבים בשכונת שייח ג'ראח, והם התלקחו סמוך לבתים. כשבוע לאחר מכן יידה אברמסון בקבוקי תבערה אל עבר סניף דואר בשכונת גאולה בעיר, ואלה גרמו נזקים לדלת הסניף. מספר ימים לאחר מכן יידה בקבוקי תבערה לעבר סניף בנק לאומי בשכונת מאה שערים ולעבר בנק מרכנתיל, והם הסבו נזק לדלתות הסניפים. בהמשך יידה מספר פעמים בקבוק תבערה לכיוון בית משפט השלום בעיר, ואלה גרמו לשריפה בדלת הכניסה ולנזק לעמדת הבידוק. אחד הבקבוקים התנפץ והתלקח בסמוך לחלון חדר המאבטחים, שנכחו בחדר באותה עת. לאחר מעצרו קילל הנאשם ותקף את אחד הסוהרים.


עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות