נהרס בית המחבל שביצע פיגוע בי-ם בתחילת השנה

המשטרה הודיעה כי בעילות משותפת עם צה"ל השלימה את הריסת בית המחבל ח'יירי עלקם, שביצע את פיגוע הירי בשכונת נווה יעקב בו נרצחו 7 בני אדם
דניאל בן חמו |
הריסת בית המחבל. צילום: דוברות המשטרה

הושלמה הריסת בית המחבל ח'יירי עלקם, תושב מזרח ירושלים שביצע את פיגוע הירי הרצחני בשכונת נווה יעקב בירושלים, שבו נרצחו 7 בני אדם ונפצעו שלושה נוספים.

הבוקר נכנסו לשכונת ראס אל עמוד שבמזרח ירושלים, מאות שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג״ב ירושלים וכוחות צה״ל, במטרה להרוס את בית משפחת המחבל בן ה-21 ח'יירי עלקם, שביצע את פיגוע הירי הרצחני בשכונת נווה יעקב בירושלים בתחילת השנה. בפיגוע נרצחו שבעה אנשים ונפצעו שלושה נוספים. המחבל חוסל זמן קצר לאחר הפיגוע, ע״י שוטרי מחוז ירושלים שחתרו למגע תחת אש וירו בו.

הריסת בית המחבל בוצעה בהתאם לצו אלוף פקע״ר, ופסיקת בג״צ שדחה ערעור שהוגש לגביה. בתום אישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שהתקיים השבוע, בשעות האחרונות פעלו כ-340 שוטרים, לוחמי מג״ב וחיילים להריסת בית משפחת המחבל בראס אל עמוד, בפיקודו של מפקד מג״ב ירושלים תנ״צ יעקב ברמן.

המשטרה: "נמשיך לפעול נגד הטרור ולמען ביטחון אזרחי ישראל"

בשעות הבוקר בטרם הריסת בית המחבל באמצעות פיצוץ מבוקר, פעלו מש״קים של מחוז ירושלים יחד עם כוחות מג״ב ירושלים למניעת נפגעים בקרב התושבים המתגוררים בסמוך, וכן לפינוי וסגירת השטח לצורך השלמת ההריסה.

בנוסף, השוטרים איתרו מספר כלובים של תוכים על גג מבנה סמוך, וסייעו לפנותם על מנת שלא יפגעו כתוצאה מהפיצוץ.

בהמשך הכוחות פעלו לפיצוץ הדירה בבניין, והריסת החלל הפנימי שלה. בשעות האחרונות הושלמה המשימה, וכלל הכוחות יצאו מהמקום.

מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול למאבק נחוש ובלתי מתפשר במחבלים ובטרור בכל האמצעים והכלים שברשותנו למען בטחון אזרחי מדינת ישראל. מי שיבצע פעולת טרור רצחנית נגד אזרחי ישראל או כוחות הביטחון- יפגע בעצמו, בקרוביו, ברכושם ובעתידם".


עו"ד ג'קי סגרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות