ביהמ"ש הרשיע את השייח' יוסף אלבאז בהסתה

האימאם לשעבר מלוד, הושע בשתי עבירות הסתה לאלימות בשתי הזדמנויות שונות ובכך שפרסם בפייסבוק דברי אהדה ושבח כלפי מחבלים במהלך מבצע "שומר החומות"
דניאל בן חמו |
האימאם יוסף אלבאז, צילום מסך מתוך חדשות 12

בית משפט השלום ברמלה הרשיע את הנאשם השייח' יוסף אלבאז, לשעבר אימאם במסגד הגדול בעיר לוד, בביצוע שתי עבירות הסתה לאלימות בשתי הזדמנויות שונות, בגין פרסום פוסט בפייסבוק, ונאום שנשא בפני קהל ברחבת המסגד הגדול בעיר לוד, בתקופה שבה התרחשו התפרעויות אלימות בהר הבית בחודש רמדאן אפריל 2022, וזאת בגין דברי אהדה ושבח שהשמיע ופרסם בזכות המתפרעים האלימים.

בשני פרסומים נוספים שפרסם, בחודש יוני 2021 לאחר מבצע "שומר החומות", בהם יוחסו למר אלבאז עבירות איומים והסתה לאלימות, הוא זוכה משלא נמצא בדבריו תוכן מסית או איום.

מחלקת הסייבר הגישה נגד יוסף אלבאז, ששימש האימאם של המסגד הגדול בלוד, כתב אישום המייחס לו שתי עבירות של הסתה לאלימות, זאת על רקע פרסומיו במהלך אירועי האלימות והפרות הסדר באזור הר הבית שהתרחשו במהלך חודש הרמאדן האחרון בהר הבית.

במקביל לכתב האישום, הוגשה גם בקשה למעצר עד תום ההליכים (זאת בנוסף לכתב אישום שהוגש נגדו בשל עבירות של הסתה לאלימות ואיומים בגין פרסומיו בסמוך למבצע "שומר חומות" ולהרשעתו בעבירות של פציעה ואיומים).

במסגרת ההליכים בעניינו, טען הנאשם נגד קיומן של ראיות לכאורה לביצוע העבירות שיוחסו לו.

ואולם, בית משפט השלום בראשל"צ קבע כי ישנן ראיות לכאוריות לביצוע העבירה וכי התובנה בדבר המסוכנות הנשקפת ממנו נלמדת גם ממעשיו הקודמים ולכן כבר בשלב זה, ניתן לעצור את הנאשם עד תום הליכים. למרות האמור הופנה הנאשם לקבלת תסקיר שירות מבחן. על אף שנקבע בתסקיר כי נשקף מהנאשם סיכון להישנות התנהגות עוברת חוק בתחום ההסתה לאלימות ולכן אין הוא ממליץ על שחרורו של הנאשם, הורה בית המשפט על העברתו של הנאשם למעצר באיזוק אלקטרוני. נגד החלטות אלה הוגשו בקשות ערר על ידי הצדדים.

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, אפרת פינק, קיבלה את בקשת הערר שהגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, נגד ההחלטה על שחרורו למעצר באיזוק אלקטרוני של יוסף אלבאז, ודחתה בקשת ערר שהגיש אלבאז בדבר קיומן של ראיות לכאורה בעבירות הסתה לאלימות המיוחסות לו.


עו"ד אמיר אבו חאטם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות