מאסר ל-2 צעירים שהורשעו בעבירות מין בבת 13

הרכב שופטי ביהמ"ש המחוזי מרכז גזר את העונשים על הנאשמים לאחר שהורשעו במסגרת הסדר טיעון באונס. שירות המבחן: "סאדיזם ואכזריות"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד גזר היום (יום ג') את עונשיהם של שני צעירים, שאחד מהם נשפט כקטין, שהורשעו בביצוע עבירות מין חמורות בקטינה בת שלוש-עשרה וחצי שנים. יוסף-חיים אבוטבול ירצה עונש מאסר של שמונה שנים, והקטין (ששמו אסור בפרסום) ירצה עונש מאסר של שלוש וחצי שנים. שני הנאשמים גם חויבו בתשלום פיצויים לקטינה.

תיק זה, שהסתיים עתה בגזירת עונשיהם של שני נאשמים, עסק בפרשה קשה של ביצוע עבירות-מין חמורות בנערה צעירה. אבוטבול היה בן 19 שנים וארבעה חודשים והקטין היה בן 15 שנים ושלושה חודשים, כשביצעו את העבירות, בהן הודו במסגרת הסדר טיעון, ללא הסכמה לעונש.

בין הנאשמים לבין הקטינה היתה היכרות מוקדמת של מפגשים אקראיים. ביום 04.09.20 החליטו הנאשמים לקיים עם הקטינה יחסי מין, מבלי שסיפרו לקטינה על-כך ומבלי שבדקו את שאלת הסכמתה. כדי לממש את תוכניתם, פנה הקטין לקטינה, ביקש ממנה להתלוות אליו, ושניהם רכבו יחד על אופניו החשמליים לביתו של אבוטבול.

עוד נטען, כי כשהגיעו הקטין והקטינה למקום, ביצעו שני הנאשמים בקטינה עבירות חוזרות של אינוס ועבירות-מין חמורות נוספות, שלא בהסכמתה, תוך שסירבו לבקשותיה שיניחו לה ללכת, נהגו בה באלימות, משכו בשערותיה והיכו אותה. בנוסף, הנאשם 1 צילם את מעשיהם של הנאשמים בקטינה, באמצעות הטלפון הנייד שלו, על-אף בקשותיה שיפסיק. למחרת היום שלח נאשם 1 את הסרטונים שצילם לקבוצת וואטסאפ המשותפת לחמישה אנשי קשר. מקבוצה זו הופצו הסרטונים לאחרים, שצפו בהם והפיצו אותם הלאה.

אלמנטים של סאדיזם"

שירות המבחן אפיין את העבירות כ"בעלות אלמנטים של סאדיזם, איומים ואכזריות", המצביעים על מידה חריגה בעוצמתה של פגיעה בערכים המוגנים בעבירות המין.

חומרתן של עבירות המין, שביצעו הנאשמים בקטינה, גדולה מאוד ומזיקה מאוד, והדברים ידועים. הפצתם של תצלומים וסרטונים מיניים ללא הסכמת המתועד, מתבררת כתופעה נפוצה שפגיעתה רבה מאוד, שהולכת ומתגברת עם הזמן, שכן הפרסום המשפיל עובר ומופץ שוב ושוב באינטרנט וברשתות חברתיות, ללא יכולת של-ממש לעצרו או להעלימו. טיבן של פגיעות פיזיות, ואף של מרבית הפגיעות הנפשיות, להעלות ארוכה עם הזמן. לא כך פגיעה זו בפרטיותה ובצנעת הפרט של הקטינה, שהולכת ומחמירה עם הזמן, ככל שמעגלי הפרסום ושיתוף הקבצים הולכים ומתרחבים. הפריצה המתמדת של תגובות אנשים לתחומה הפרטי של הקטינה, גורמת לחוויה של חזרה בלתי-פוסקת של הפגיעה הקשה.

ההשלכות הנפשיות של הפגיעה בקטינה רחבות ועמוקות, אך היא מבקשת להעביר מסר של עוצמה וכוח, מתנגדת לתיוגה כקורבן ואינה נותנת למעשי הנאשמים לשלוט בחייה. הוריי הקטינה התגייסו לסייע לה והם תומכים בה ללא סייג, אך גם הם משלמים מחירים כבדים, נפשיים ואחרים.

עונשיהם של שני הנאשמים הושפעו מהודאותיהם במיוחס להם, כך שהקטינה לא נדרשה להעיד בבית המשפט, ומגילם הצעיר. הקטין נשפט לשלוש וחצי שנות מאסר לנוכח חומרתן של העבירות, שביצע בקטינה באופן משפיל ואלים כדי לחזק את מעמדו החברתי ולהרשים את אבוטבול, וכשלדבריו הוא "אינו רגיל לשמוע סירובים".

בית המשפט הביע תקוותו, שהעונשים החמורים ירתיעו גם אחרים מביצוע עבירות מסוג זה.


עו"ד אברהם ג'אן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות