כתבי אישום על הסתה: "תן לנו מות קדושים"

הפרקליטות ממשיכה להעמיד לדין תושבים שהביעו הזדהות עם ארגון הטרור חמאס ופעילותו. 3 כתבי אישום שהוגשו היום (א') מצטרפים ל-43 שהוגשו מתחילת הלחימה
גילי סיוון-כהן |
תקיפת המחבלים ב-7 באוקטובר, חטיפת עדינה משה מניר עוז לעזה. צילום: פלאש 90

הפרקליטות הגישה היום (יום א') שלושה כתבי אישום נוספים נגד תושבי ישראל, שהסיתו לטרור והביעו הזדהות עם ארגוני טרור, זה השבוע הרביעי למלחמת "חרבות ברזל". הפרקליטות ביקשה מבתי המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים. כתבי האישום אושרו על ידי היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, והם מצטרפים ל-43 כתבי אישום דומים שהוגשו עד כה מתחילת הלחימה.

כתב האישום הראשון הוגש ע"י פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) נגד בלאל בורקאן, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עדי אסולין שוחט, הוא נאשם בגין מספר פרסומים של דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור, שבשילוב התוכן והנסיבות, ישנה אפשרות ממשית שיביאו לעשיית טרור.

באחד מהם, שפורסם עם פרוץ המלחמה, פרסם סטורי באינסטגרם תמונת קולאז', המציגה פעילי חמאס על ג'יפ לבן מול ניידת, אדם צונח ואונייה, ועל גבי הקולאז' הכיתוב: "אדמה, ים, אוויר, גם מתחת לאדמה. אלוהים גדול", וברקע התנגנה מנגינה שמילותיה: "יש פה נשמות שחזרות לנשמה שלה, וכאן יש מלחמות כמו שבעת הפלאים בעולם". עוד באותו יום, פרסם הנאשם סרטונים ממעשי הזוועה ההמוניים, בקבוצת חברים בווטסאפ. באחד הסרטונים הוצגו מספר חטופים, כשחלקם פצועים, שוכבים כבולים בידיהם ומפוחדים, כשברקע מתנגן שיר "הגענו אליהם מאיפה שלא ציפו שנגיע, הגענו אליהם מלמעלה ומאחורה".

מספר ימים לאחר מכן פרסם הנאשם "סטורי" עם סרטון בו פעיל חמאס שחוסל, נשמע אומר לפני מותו: "אני מעיד שאין אל מלבד אלוהים ושמוחמד שליח האל", ועל גבי הסרטון הכיתוב: "אלוהים תן לנו מות קדושים כמו שנתת לכל שאהיד", וכן אימוג'י של לב ירוק ודגל פלסטין.

"תצטרפו לשחרור, תצטרפו ללחימה, תצטרפו לניצחון"

כתב האישום השני הוגש ע"י פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) נגד אהדאב חוראני, תושבת חיפה בשנות ה-40 לחייה, בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה. בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מיכל אפלבוים, נאמר כי הנאשמת כתבה בפייסבוק שלה בערבית: ״אלה שיצאו אתמול מרימים את הדם שלהם והחלומות שלהם והכאבים שלהם הם לא תוקפנים אלא ביצעו את המעשים היותר אנושיים וצודקים ויפים״. בנוסף, פרסמה הנאשמת תמונת רקע עם הכיתוב בערבית: ״בבוקר אחד מימי אלוהים, גדודי אל-קסאם נושאים אותנו אל פסגת האושר, עזה מעירה אותנו בקול שמהדהד מצריחי ההתנגדות: תצטרפו לשחרור, תצטרפו ללחימה, תצטרפו לניצחון".

כתב אישום נוסף הוגש אתמול ע"י פרקליטות מחוז דרום (פלילי) נגד עלי אבו רקייק, תושב תל שבע בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד דרור שטורק, ב- באוקטובר פרסם הנאשם ב"סטורי" של האינסטגרם שלו תמונות ממעשי הזוועה ההמוניים וכיתובים וסמלונים שונים.

כך לדוגמא, פרסם תמונה בה נראים 4 קורבנות ירי שוכבים על הרצפה ודם ניגר מגופותיהם, כשעל גבי התמונה כתב בערבית: "לא מרחמים", והוסיף 6 סמלונים צוחקים. כן פרסם תמונה בה נראית אישה ישראלית שהורכבה על אופנוע כשהיא יושבת בין שני פעילי טרור חמושים ברובים, לצד הכיתוב: "כיף לה איתם". בפרסום נוסף העלה תמונה של רכב משטרה שלצידו חמושים, וכתב: "ריססו את הג'יפ של המשטרה", לצד שני סמלונים צוחקים. עוד העלה תמונות של קשישות ישראליות כשלצידן פעילי טרור וכן של רכב משטרה, תוך שהוא מוסיף סמלונים צוחקים ועוד.


עו"ד ירון לונדון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות