פיצוי למעסיקים בגין ימי היעדרות של עובדים שפונו בהחלטת ממשלה

רשות המסים הודיעה כי מעסיקים בכלל חלקי הארץ יהיו רשאים לתבוע פיצוי בגין שכר ששילמו לעובדים שנעדרו ממקום עבודתם מכיוון שפונו מביתם בשל הלחימה
מעיין לביא |

רשות המסים פרסמה היום הודעה לציבור המעסיקים המבהירה כי מעסיקים בכלל חלקי הארץ יהיו רשאים לתבוע פיצוי בגין שכר ששילמו לעובדים שנעדרו ממקום העבודה מכיוון שפונו מביתם בהוראת כוחות הביטחון, בשל אירועי הלחימה האחרונים.

ההוראה באה בהמשך להחלטת ממשלה מספר 950 מיום 12.10.23, החלטה מספר 975 מיום 18.10.23 וצו אלוף על סגירת שטח מרחב אוגדת עזה מיום 17.10.23, שהורו על פינוי מאורגן של ישובים הסמוכים לגבול רצועת עזה וגזרת הצפון, והיא חלה על עובדים המתגוררים בישובים שפורטו בהחלטות אלו וצורפו כנספח להודעת רשות המסים.

מעסיקים של עובדים שהינם תושבי הישובים שפורטו בהחלטות אלו, שלא הגיעו למקום עבודתם בשל הנסיבות הללו, יהיו זכאים לתבוע פיצויים בגין שכר העובדים ששולם על ידם לעובדים שלא הגיעו לעבודה בעקבות הנסיבות הללו. כאמור, לצורך קבלת הפיצוי אין מגבלה על מקום מושבו של המעסיק, כך שגם מעסיקים שאינם מצויים במסגרת האזורים שפונו יהיו זכאים לקבלת הפיצוי.

ניתן יהיה להגיש את הבקשות לפיצוי במסגרת מערכת ייעודית שתפתח ע"י רשות המיסים בתקופה הקרובה.


עו"ד שי פרטוש – עו"ד, נוטריון, מגשר, בורר מוביל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות