שנה וחצי מאסר לאישה ששלחה קליע לבנט

ביהמ"ש גזר את העונש על אילנה ספורטה חניה, שהורשעה בסחיטה באיומים כלפי ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט
נעמה כהן |
אילנה ספורטה בדיון בביהמ"ש במאי אשתקד. צילום: פלאש 90

ביהמ"ש גזר שנה וחצי מאסר בפועל על אילנה ספורטה חניה, שהורשעה בסחיטה באיומים כלפי ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. "על ביהמ"ש לקבוע תמרור אזהרה ברור, לנגד עיני כל המבקשים לחצות את הגבול בין מחלוקת פוליטית ואידיאולוגית הראויות עד מאוד להתברר לבין עבירות פליליות על רקע פוליטי ואידיאולוגי". פרט לעונש מאסר, גזר ביהמ"ש על ספורטה חנניה מאסר על תנאי וקנס, והיא גם חויבה לשלם לבנט ומשפחתו פיצויים בסכום כולל של 10 אלף שקלים.

ספורטה חניה הורשעה בכך שבחודש אפריל 2022, בזמן כהונתו של בנט כראש ממשלה, שלחה לבני משפחתו שני מכתבים שכללו כדורי רובה ואיומים לרצוח אותו ואת בני משפחתו אם לא יתפטר מתפקידו.

זמן קצר לאחר מכן הוגש נגדה כתב אישום ובמקביל, הוגשה בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה. באוגוסט 2022 נקבע בבית משפט השלום בפ"ת שהיא תועבר למעצר בפיקוח אלקטרוני בביתה באשקלון, בפיקוח אנושי ובתנאים מגבילים שונים, ביניהם תנאי שאסר עליה באופן גורף כל שימוש, גישה ופרסום באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט שכן בתקופה שקדמה לשליחת שני מכתבי הסחיטה, הרבתה לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים בגנות ראש הממשלה דאז, לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות, ואיחולי ומשאלות מוות.

דברי גנאי על "שמאלניים"

על רקע זאת, באוגוסט 2023 הוגש בעניינה של ספורטה חניה כתב אישום נוסף, ממנו עולה כי ממועד ההחלטה על תנאי שיפוטי זה, ועד מועד הגשת כתב אישום זה, התנאי האמור לא הוקל או שונה בכל דרך. למרות תנאי זה, החל מחודש נובמבר 2022 החזיקה ספורטה בטלפון נייד חכם עם גישה לאינטרנט שהסתירה ממפקחיה, ומאז עד ליולי 2023 פרסמה ספורטה 297 פרסומים בשלושה חשבונות פומביים על שמה שהחזיקה וניהלה ברשתות החברתיות טיקטוק, טוויטק ופייסבוק. רוב הפרסומים על רקע פוליטי-אידיאולוגי, ברוח זה שעמד בבסיס עבירות הסחיטה שביצעה, והפרסומים שפרסמה קודם לעבירות, שהובילו לכך שנאסרה עליה הגישה לרשתות מלכתחילה.

ספורטה, נטען, פרסמה דברי גנאי כלפי "שמאלניים" לגישתה, בניהם נפתלי בנט עצמו, ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, יו"ר סיעת המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ, נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, פרקליט המדינה עמית איסמן, ועוד גורמים רבים נוספים. מאות פרסומים אלו פרסמו על ידי ספורטה לאורך תקופה ממושכת וגם לאחר שהודתה והורשעה בינואר 2023 בביצוע עבירות הסחיטה באיומים שיוחסו לה והמתינה לטיעונים לעונש בעניינה.

בתחילת יולי 2023, זמן קצר לאחר שהתגלתה מסכת הפרותיה, ספורטה נחקרה בגין פרסומיה הרבים ובהמשך, ולבקשת הפרקליטות הורה בית המשפט על חילוט ההפקדה העצמית שהפקידה בסך 12 אלף שקלים להבטחת קיום התנאים שהוטלו עליה, והזהיר אותה שאם תפר שוב את תנאי השחרור, בית המשפט עלול להורות על מעצרה עד לתום ההליכים.

למרות זאת, נטען באישום, גם לאחר החלטה זו, ספורטה פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה פרסומים נוספים, כשבשניים מהם, גינתה מפגינים נגד הרפורמה המשפטית, גיבתה פעיל ליכוד שתועד יורק על מפגינים ומקלל אותם קללות קשות, וביקרה את רה"מ שהנחה את מנכ"ל תנועת הליכוד לפעול כדי להוציא את הפעיל משורות התנועה.


עו"ד חיים אומסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות